چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
روانشاد

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: مساجد ظرفیتی مؤثر در مقابله با جنگ شناختی و نرم دشمن هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز در جریان سفر به شهرستان پلدختر با حجت‌الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه این شهرستان دیدار و درباره برخی زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان گفت‌وگو کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به نقش سازنده مسئولین در پیشبرد اهداف فرهنگی، حضور حجت الاسلام موسوی در شهرستان پلدختر را فرصت مغتنمی برای مسئولین و مردم فهیم شهرستان برشمرد و دغدغه مسائل فرهنگی‌شان برای پلدختر را بسیار حائز اهمیت دانست.

روانشاد در ادامه به موضوعات فرهنگی و ظرفیت‌های موجود در شهرستان پلدختر اشاره کرد و خواستار تداوم فعالیت‌های مستمر فرهنگی هنری در این شهرستان با همکاری و تعامل سایر ارگان‌ها شد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه غنی سازی اوقات فراغت محسوب می‌شوند، افزود: مساجد به‌ عنوان یک کانون معنوی و مقدس نقش بی‌بدیلی در مبارزه و روشنگری در برابر هجمه سنگین دشمنان در جنگ شناختی، تعمیق معارف دینی و همچنین پاسخگویی به شبهات و سؤالات نسل جوان دارد و در این بین ائمه جماعات بیش از سایر ارکان مسجد، وظیفه و رسالت دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد در جریان‌سازی فرهنگی، گفت: استفاده بهینه از ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای تحول فرهنگی جامعه یک ضرورت است.

امام جمعه پلدختر نیز با اشاره به مسائل مهم مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی استان، اقدامات فرهنگی را پایه و اساس تسری سبک زندگی ایرانی اسلامی در سطح جامعه دانست و یادآور شد: تمرکز مسئولین نیز باید بر همین موضوع باشد.

حجت الاسلام موسوی توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را یک ضرورت دانست و افزود: این کانون‌ها نیاز به اعتبارات و بودجه کافی دارند.

در این دیدار هدیه فرهنگی قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان "طرح ثامن" به امام جمعه شهرستان پلدختر اهدا شد.

در طرح ثامن محصولات فرهنگی، کتاب، در اختیار ائمه جمعه قرار خواهد گرفت تا در اختیار کودکان و نوجوانان بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha