یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
اربعین

حوزه/ امام جمعه قصر شیرین گفت: مسئولان استان باید چشم انداز و برنامه ای چند ساله برای آینده قصر شیرین و حتی استان به دلیل این اتفاق مبارک، تدوین کنند. در همین زمینه باید مدیران استانی و حتی در سطح ملی، تدبیری برای تردد ماشین های سنگینی که در طول سال در جابجایی اجناس و کالا مشغول هستند، بیندیشند تا تردد این خودروها، در روند خدمت رسانی به زوار و حرکت خودورهایی حامل زوار مشکلی ایجاد نکند.

حجت الاسلام صادق صالحی، امام جمعه قصر شیرین کرمانشاه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه تردد زوار از مرز خسروی، امسال، حدود ۴۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و این تردد، آسان و راحت در حال انجام است، گفت: الحمدالله عملکرد حشدالشعبی، پلیس عراق و استاندار دیالی در ارائه خدمت رسانی حداکثری به زوار اربعین به ویژه در مسیر بازگشت از نجف و کربلا، خیلی خوب است.

وی با بیان اینکه شهرستان قصر شیرین با بازگشایی مرز خسروی، مسئله جدیدی را پیش روی خود دیده است، یادآور شد: مسئولان استان باید چشم انداز و برنامه ای چند ساله برای آینده این شهرستان و حتی استان به دلیل این اتفاق مبارک، تدوین کنند. در همین زمینه باید مدیران استانی و حتی در سطح ملی، تدبیری برای تردد ماشین های سنگینی که در طول سال در جابجایی اجناس و کالا مشغول هستند، بیندیشند تا تردد این خودروها، در روند خدمت رسانی به زوار و حرکت خودورهایی حامل زوار مشکلی ایجاد نکند.

امام جمعه قصر شیرین در ادامه با بیان اینکه مسئولان باید به فکر ساخت زیرگذر در ورودی قصر شیرین باشند، ادامه داد: البته در مجموع اتفاقات خوبی در زمینه تردد آسان و راحت زائران اربعین حسینی افتاده است ولی باید اقدامات بیشتری صورت گیرد. نصب سایبان ها نیز در طول مسیر به ویژه در ایام و فصول گرم سال بسیار ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه مساجد و حسینیه ها نقش مهمی در خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی دارند و در کنار مواکب، بیشترین درصد پذیرایی از زائرین را دارند، گفت: از مسئولان ستادهای مرکزی و استانی درخواست داریم توجه بیشتری به این دو مرکز مهم دینی کنند و از محل اعتبارات مربوط به اربعین، تجهیز مساجد و حسینیه ها را مورد اولویت قرار دهند. با توجه به تردد زوار عتبات عالیات در طول سال از مرزهای غربی کشور، توسعه و نوسازی اماکن مذهبی در توسعه خدمت رسانی به زائران بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام صالحی در ادامه بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان در سطوح ملی و استانی به مرز خسروی، تاکید کرد و گفت: سازمان هایی همچون حج و زیارت و اوقاف و امور خیریه که در طول سال، متولی و مجری اعزام زائران هستند، بهتر است نسبت به سایر دستگاه ها توجه بیشتری به مرز خسروی و همه امور مربوط به تردد زائران داشته باشند. البته که مدیران این دستگاه ها اقدامات خوبی انجام داده اند و از آنان تشکر می شود ولی گسترش اقدامات شان در تکریم بیشتر زائران اهل بیت علیهم الاسلام موثر خواهد بود.

وی افزود: تقاضای موکد ما از مسئولان، تکمیل برخی از پروژه های نیمه تمام در قصر شیرین و مرز خسروی و افزایش حمایت از مجموعه های مردم نهاد است. حرکت عظیم مردمی به پشتوانه مردمی، تا این حد مورد اقبال قرار گرفته است و هر سال با شکوه تر از گذشته برگزار می شود، بنابراین انتظار می رود مسئولان، حمایت حداکثری از نهادهای مردمی داشته باشند. گاهی تکمیل زیرساخت ها و گاهی نیز تجهیز مراکزی همچون مساجد و حسینیه ها بهترین حمایت به شمار می آید.

امام جمعه قصر شیرین در پایان از دستگاه های دولتی و مجموعه های مردمی تقاضا کرد از همه ظرفیت خود برای اختصاص زمین یا ساختمان به موکب داران برای اختصاص فضایی ثابت و دایمی، بهره بگیرند، اظهار کرد: حمل و نقل و نصب وسایل مورد نیاز برای نصب و استقرار مواکب، بسیار گران و پر هزینه است، بنابراین اگر بتوان زمینی در اختیار موکب داران قرار داد، بسیار ارزشمند است و قطعا در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائران موثر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha