یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
اربعین

حوزه/ بیش از ۵۰ موکب در شهرستان اسلام آباد غرب در مسیر رفت و برگشته به زوار اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی، امام جمعه اسلام آباد غرب کرمانشاه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه امسال میزان تردد زائران از اسلام آباد غرب، دو برابر شده است، اظهار کرد: بیش از ۵۰ موکب در این شهرستان در مسیر رفت و برگشته به زوار اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از مواکب ۱۳ روز است که برپا شده اند و موکب داران خدمات مختلف از تهیه و توزیع غذا و آب میوه تا برنامه های فرهنگی ارائه می کنند. توصیه همیشگی ما این بوده است که همه در جذب نسل جوان و ارائه خوراک ها و برنامه های فرهنگی بیشترین همت را داشته باشند هیچ زائری نباید بدون بهره مندی فرهنگی و تعلیمی، این سفر را به پایان برساند. بر همین اساس همه موکب ها و مساجد و حسینیه های اسلام آباد غرب، از وجود طلاب و فعالان فرهنگی و متخصصان حوزه تعلیم و تربیت غنی هستند.

امام جمعه اسلام آباد غرب اضافه کرد: امسال نیز چندین موکب دولتی و سازمانی نیز در این شهرستان برپا شده اند که علاوه بر کارمندان این مجموعه ها، عموم مردم نیز در این مواکب به طرق مختلف به زوار عزیز خدمت رسانی می کنند. همه در اسلام آباد غرب از کارگر و پزشک و نانوا تا کارمند و مهندس و معلم و سایر گروه های مردم، دوشادوش هم با اخلاص و صداقت در خدمت زائران هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال در ایام اربعین، مرز خسروی حتی برای یک روز هم تعطیل نبوده است و بی وقفه زائران در حال تردید در این مرز هستند، یادآور شد: افزایش امکانات و توسعه و اصلاح اماکن اقامتی و توسعه و بهسازی جاده های منتهی به این مرز باید در دستور کار و جزو اولویت های مسئولان باشند. البته هر سال شاهد اجرای برنامه و پروژه های بیشتری هستیم ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله داریم.

حجت الاسلام زمانی موسوی در ادامه با انتقاد از وضعیت سرویس های بهداشتی که زائران از آنها استفاده می کنند، اظهار کرد: مسئولان دستگاه های مربوطه باید اقدامات لازم را برای اصلاح این وضعیت انجام دهند. وضعیت برخی از سرویس ها به شدت ناراحت کننده است. توسعه و تجهیز مساجد نیز باید جدی گرفته شود. مساجد در کنار مواکب بیشترین میزبانی از زوار اربعین را دارند با وجود این، گاهی به این مراکز کم توجهی می شود و اقدامات لازم برای نوسازی آنان صورت نمی گیرد.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: همه موکب داران با اتمام اربعین، کار و کوشش برای اربعین سال آینده را شروع می کنند؛ موضوعی که از عوامل گسترش جریان عظیم اربعین طی سالیان متمادی است. همین روحیه و رویکرد باید در میان مسئولان نیز وجود داشته باشد و در طول برای خدمت رسانی حداکثری و تسهیل رفت و آمد و اجرای برنامه های مفید و آموزنده به زائران برنامه ریزی کنند. یکی از کارهایی که مسئولان برای این موکب داران می توانند انجام دهند ارائه امکانات و فراهم سازی زیرساخت ها برای ایجاد موکب های دایمی است. عزیزانی برای این موضوع، حاضر به وقف زمین هستند ولی برای تکمیل چنین موکب هایی، همراهی و مشارکت دستگاه ها ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha