پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 22, 2024
«باران بنفش» ویژه کودکان منتشر شد

حوزه/ «باران بنفش» اثری از انتشارات به‌نشر ویژه کودکان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «باران بنفش» اثری از انتشارات به‌نشر در مورد بمباران حرم امام رضا(ع) توسط قوای روس در سال ۱۲۹۱ هجری خورشیدی برابر با ۱۳۳۰ است که روس‌ها به بهانه سرکوب شورش‌ها، مسجد گوهرشاد و حرم علی بن موسی‌الرضا(ع) را به توپ بستند. در این واقعه خسارات بسیاری به حرم وارد شد و جمعی از زائران امام رضا(ع) اعم از مرد، زن و کودک به شهادت رسیدند.

در این اثر سید سعید هاشمی شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان با قلمی روان و ساده قصه امیر کوچولویی را روایت می‌کند که همراه با پدرش برای زیارت به حرم می‌آیند. پس از زیارت و خواندن نماز، ناگهان صدای توپ‌های روسی مناجات زائران حرم رضوی را در هم می‌شکافد و امیر کوچولو هم همانند دیگر زائران هدف گلوله‌های بی‌امان سربازهای روس قرار می‌گیرد.

نویسنده این اثر در حال حاضر سردبیر ماهنامه «سلام بچه‌ها» است که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می‌شود. از او تاکنون ۷۰ اثر در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده است. «صبح و بوی نان»، «پیرمرد و صندلی»، «قصه‌های ترمه کوچولو»، «فرشته و عصا»، «پر از پروانه کن جیب جهان را»، «سلام بر گل نجمه»، «خبر ناگهان پخش شد»، «باغ خنده»، «محله میکروب خان»، «ماجرای عجیب در بغداد»، «مرد بی‌سر» و… برخی از عناوین کتاب‌های هاشمی است که برای گروه سنی کودک و نوجوان در انتشارات به نشر چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha