پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 22, 2024
1

حوزه/ فرماندار ویژه ری و معاون استاندار تهران از پیش بینی حضور بیش از سه میلیون نفر در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در جنوب شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مهدی باب الحوائجی طی سخنانی در جلسه ستاد اربعین شهر ری با اشاره به این که ۱۲ کمیته در ستاد اربعین این شهرستان برای اجرای هر چه بهتر مراسمات ویژه اربعین تشکیل شده است، اظهار داشت: در کمیته حمل ونقل و ترافیک یکهزار اتوبوس برای انتقال زائرین در نظر گرفته شده، ضمن آن که خط یک و شش مترو تهران نیز از ساعت ۵:۳۰ صبح به خدمت رسانی به جاماندگان اربعین خواهند پرداخت و لذا از مردم تقاضا داریم حتی الامکان از وسیله نقلیه عمومی استفاده کرده و از وسیله شخصی استفاده نکنند.

وی از هماهنگی کمیته بهداشت و سلامت ستاد اربعین ری با بیمارستان‌های هفت تیر، دارالشفا، فیروزآبادی و صدیقه زهرا خبر داد و افزود: در روز اربعین این بیمارستان‌ها به صورت فعال به جاماندگان اربعین خدمت رسانی انجام می‌کنند.

معاون استاندار تهران در ادامه از زائرین خواست، از موکب ها برای پذیرایی استفاده کنند و به دلیل هوای گرم و احتمال فاسد شدن مواد غذایی از توزیع نذورات به صورت دستی و نفری خودداری کنند.

وی یادآور شد: ۳۵۰ موکب وظیفه پذیرایی از جاماندگان اربعین در محدوده ری را بر عهده دارند و پیش بینی می‌شود که ما در روز اربعین بیش از سه میلیون زائر باشیم.

باب الحوائجی همچنین بیان داشت: ۸ پارکینگ در شهر و ۱۲ پارکینگ در اطراف شهر به جاماندگان اربعین خدمت رسانی می‌کنند و همچنین ۷۲ موکب فرهنگی در طول مسیر پیش بینی شده است.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی به زائران ۳۴ مسجد، ۱۰ استیج با اجرای برنامه‌های ویژه و ۲۸ مدرسه با امکانات خودشان پذیرای زائرین خواهند بود و ۱۳۰ سرویس بهداشتی سیار در نقاط مختلف جانمایی شده و مسیر پیاده روی ری از پل آزادگان تا حرم عبدالعظیم خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha