جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
خانم نادری

حوزه/ کودکان و نوجوانان دختر در بخش بانوان موکب آستان بانوی کرامت ضمن برگزاری ویژه برنامه هایی همانند نقاشی و کارهای دستی و هنری، نامه نگاری به شهدای کربلا و امام حسین علیه السلام و... با مفاهیم اربعینی و مهدویت آشنا می شوند.

خانم نادری مسئول خدمات بانوان موکب آستان مقدس بانوی کرامت سلام الله علیها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ به تشریح خدمات ارائه شده به بانوان زائر پرداخت و گفت: با توجه به اینکه موکب حضرت معصومه سلام الله علیها، متعلق به یک بانوست شایسته است خدمت رسانی به بانوان در این موکب بیشتر مورد توجه باشد.

وی با بیان این که با تأکید تولیت آستان مقدس بانوی کرامت هم در داخل حرم مطهر و هم در موکب این آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی اربعین، خدمت رسانی ویژه به بانوان مورد توجه بیشتر است، گفت: تمامی خدماتی که در موکب ارائه می شود برای بانوان به صورت اختصاصی و مجزا از برادران ارائه می شود.

وی افزود: کمیته بانوان موکب به دو بخش فرهنگی و خدمات رفاهی زائر تقسیم می شود و خدماتی که به برادران ارائه می شود تمام و کمال در حوزه خواهران نیز ارائه می شود.

نادری خاطرنشان ساخت: سعی می کنیم خدمت رسانی به بانوان به شکل پر رنگ و ویژه دیده شود؛ این خدمات در بحث های اسکان، پذیرایی وعده های غذایی و میان وعده که گاهی اوقات تا هشت وعده پذیرایی می شود، بحث بهداشتی، بحث لباسشویی بحث خوش آمدگویی و استقبال با هدایای متناسب با سن و طیف افراد، شامل می شود.

مسئول خدمات بانوان موکب آستان مقدس بانوی کرامت سلام الله علیها در بخش دیگری از سخنان خود توجه به امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر فعالیت های این بخش دانست و گفت: در بدو ورود بانوان و مطابق با گروه های سنی مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال هدایایی در نظر گرفته شده که برخی از این هدایا همانند جوراب، گیره روسری و...در قالب امر به معروف و نهی از منکر به آنان تقدیم می شود.

نادری گفت: اقامه نماز جماعت مستقل و ویژه برنامه های فرهنگی در بخش اسکان خواهران، خدمات تلفن و اینترنت، ایستگاه های صلواتی و پخش غذا و میان وعده و... در بخش خواهران بسیار شایسته و بهتر از قبل ارائه می شود.

مسئول خدمات بانوان موکب آستان مقدس بانوی کرامت سلام الله علیها توجه ویژه به دختران کودک و نوجوان که به همراه والدین خود به موکب مراجعه می کنند را از دیگران برنامه های کمیته بانوان عنوان کرد و گفت: در بخش بانوان موکب ویژه برنامه های خوبی برای کودکان و نوجوانان دختر در نظر گرفته شده که توسط کارشناسان خواهر برایشان اجرا می شود.

وی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان دختر در بخش بانوان موکب آستان بانوی کرامت ضمن برگزاری ویژه برنامه هایی همانند نقاشی و کارهای دستی و هنری، نامه نگاری به شهدای کربلا و امام حسین علیه السلام و... با مفاهیم اربعینی و مهدویت آشنا می شوند.

وی در پایان اضافه کرد: بانوان ارجمند می توانند با ارسال نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی یاری نمایند تا هرچه بیشتر بتوانیم وظیفه خدمت رسانی به بانوان را داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha