شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ |۱۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 24, 2024
شهید رئیسی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: شهید آیت الله رئیسی با سبک زندگی و مجاهدت خاص خویش به الگوی ماندگار دولتمرد تراز نظام اسلامی تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هفته دولت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهدای دولت به خصوص شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی اظهار داشت: این شهیدان عزیز و والامقام حقیقتاً با ولایت مداری، حق طلبی و عدالت خواهی خود نشان دادند که مسئولان در سایه صداقت، اخلاص و مجاهدت می توانند عاقبت بخیر شده و به بالاترین نقطه سعادت که همانا شهادت در راه خداست، نائل شوند.

وی افزود: اساساً هفته دولت فرصت مغتنمی است به منظور بازخوانی شاخصه ها و مؤلفه های دولتمرد تراز نظام و انقلاب اسلامی که البته در این راستا باید به آموزه های اسلامی و کلام گهربار اهل بیت(ع) با دقتی مضاعف نگاهی بیندازیم.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: با نگاهی به فرمایشات امام علی(ع) و نیز بیانات امام و رهبری به خوبی در می یابیم که از جمله مؤلفه ها و ویژگی های دولتمرد تراز نظام اسلامی، اخلاص، امانت داری و حس مسئولیت نسبت به جامعه است تا آن جا که ما معتقدیم دولتمردان باید خود را در مقابل مشکلات تک تک افراد جامعه مسئول بدانند و گره گشایی از مشکلات مردم را رسالت کلیدی خود تلقی کنند و در این مسیر صادقانه و بی منت بکوشند.

وی خاطرنشان کرد: چهار دهه بعد از شهادت مظلومانه رجایی و باهنر ما امسال رئیس جمهوری را از دست دادیم و در سوگ شهادتش نشستیم که حقیقتاً افتخارش خادمی امام رضا(ع) و تلاش برای خدمت به مردم و به خصوص محرومان بود و بی جهت نبود که شهید رئیسی را سید محرومان لقب دادند.

وی گفت: دولتمردان و مسئولان باید با تأسی به سیره و راه نورانی شهدای والامقام عرصه خدمت، با روحیه انقلابی و جهادی به دنبال حل مشکلات مردم و تلاش در جهت اعتلای کشور و نظام اسلامی باشند و در این راستا به دور از تجمل گرایی و زندگی اشرافی، همچنین جناح گرایی و باندبازی، تنها رضای خدا را در نظر بگیرند و بدانند که فرصت خدمت کوتاه است و آن چه برایشان باقی می ماند ارزیابی خدا و مردم از دورانی است که متصدی امور بوده اند و باید پاسخگوی آن ها باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha