شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ |۱۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 24, 2024
امام جمعه اسلام آباد

حوزه/ اربعین راه و رسم یکپارچکی و اتحاد و انسجام برای کلیه انسان ها فارغ از جنس و مذهب و دین و قومیت است همه در کنار یکدیگر برای اتفاقات قشنگی حرکت می کنند و پایبند به انسانیت هستند و به دیدگاه ها و باورها و سلیقه های همدیگر احترام می گذارند.

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی، امام جمعه اسلام آباد کرمانشاه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه باید به اربعین به دید یک رویداد عظیم و حرکت جامع و بسترساز برای زمینه سازی ظهور، نگاه کرد، اظهار داشت: قطعا حرکت اربعین حسینی و گسترش همه ساله حضور و مشارکت مردم در این مراسم معنوی، تا دوره ظهور و برپایی حکومت حضرت امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت. بر این اساس هر قدمی که در مسیر پیاده روی اربعین و برای گسترش این حرکت جامع برداشته می شود، در واقع گام برداشتن در مسیر تشکیل حکومت مهدوی است.

حجت الاسلام زمانی موسوی افزود: اربعین راه و رسم یکپارچکی و اتحاد و انسجام برای کلیه انسان ها فارغ از جنس و مذهب و دین و قومیت است. همه در کنار یکدیگر برای اتفاقات قشنگی حرکت می کنند و پایبند به انسانیت هستند و به دیدگاه ها و باورها و سلیقه های همدیگر احترام می گذارند. گویا عصر ظهور از راه رسیده است. در واقع اربعین، تمرین سبک زندگی در عصر حکومت امام زمان (عج) است.

امام جمعه اسلام آباد اضافه کرد: بهترین ارمغان و دستاورد اربعین، تمرین سبک زندگی در دوره ظهور است؛ دوره ای که دل ها به همدیگر متمایل هستند، راستی و درستی، سرمشق روابط است و دشمنی از میان برداشته می شود. با چنین نگاهی، حرکت عظیم اربعین، بسیار پر برکت خواهد بود و به نتایج بسیار ارزشمندی منتهی خواهد شد.

وی گفت: پیاده روی اربعین، تبلیغ شریعت و تبلیغ ولایت ائمه اطهار (ع) است. دشمنان از همین موضوع وحشت دارند. هر کس توان دارد بهتر است در این مراسم شرکت کند و هر کس توان جسمی ندارد تا جایی که می تواند دیگران را به شرکت در اربعین تشویق کند. هر کس به هر شکل که می تواند در اربعین نقش آفرین باشد: از حضور در پیاده روی و مشارکت در کمک مالی تا انگیزه بخشی به دیگران برای حضور در این مانور بزرگ جهان اسلام.

حجت الاسلام زمانی موسوی در ادامه با اشاره به روایت «من زار زائرنا کمن زارنا» اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند: «زمانی‌که شخصی از برادران شما از زیارت ما یا زیارت قبور ما برگشت، به استقبال او بروید، به او سلام کنید و برای آنچه که خدا به او داده، تهنیت بگویید، تا برای شما نیز پاداشی مانند پاداش او باشد و مشمول رحمت خدا شوید.» دیدار و ملاقات زائران حرم های مطهر و قبور نورانی اهل بیت (ع) تا این حد، ثواب دارد، حال تصور کنید زیارت خودِ آستان های مقدس، چقدر ثواب دارد و در تحول روحی و ارتقای فکری انسان ها اثرگذار است.

امام جمعه اسلام آباد در ادامه به موضوع داشتن برنامه مدون و کارآمد برای زائران اشاره کرد و گفت: هدف اصلی همه برنامه ها باید افزایش معرفت و محبت مردم به اهل بیت (ع) باشد. جذب نوجوانان و کودکان، ترویج فرهنگ مقاومت، روشنگری درباره فجایع اتفاق افتاده در غزه، تبیین جایگاه ولایت و اهمیت زمینه سازی برای ظهور هم باید در مواکب و مساجد و حسینیه ها و در تمام مراکز مستقر در مسیر پیاده روی اربعین، مدنظر باشند. باید هر زائر در بازگشت از عتبات عالیات، معنویت و معرفت و محبت راستین را همراه خود برای خانواده و بستگان و دوستان به عنوان سوغات و ارمغان همراه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha