یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حجت الاسلام دعایی

حوزه/ ما موظفیم پدیده اربعین را به عنوان استثنایی ترین پدیده عصر حاضر به وضعیت تصاعدی و تمدنی ارتقاء دهیم و آن را به یک حرکت جهانی مقابله با ظلم تبدیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد محسن دعایی مدیر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: موسسه از حدود پانزده سال پیش در موضوع تمدن اسلامی مشغول کار و پژوهش است و از بخش های مختلفی همچون حوزه علمیه، مرکز تخصصی تمدن اسلامی، مرکز تحقیقات تمدن اسلامی و مرکز نوآوری تمدن اسلامی به منظور نهادینه کردن تفکر تمدن اسلامی در کشور تاسیس شد.

وی در ادامه به خدمات گسترده موکب آستان مقدس بانوی کرامت سلام الله علیها در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: این موکب حقیقتا قطعه ای از بهشت در این کشور عزیز عراق است، این موکب مجموعه متعلق به حضرت معصومه سلام الله علیهاست که یک همت بلند و یک نگاه جامع الاطرف در مدیریت آن وجود دارد و نشان دهنده برجستگی فکری و توانایی طراحی و برنامه ریزی آیت الله سعیدی تولیت محترم است.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی ابراز داشت: امیدواریم همه این زحمات و خدماتی که به زوار حضرت اباعبدالله الحسین ارائه می شود وسیله شود که روز قیامت به دامن حضرت سید الشهدا چنگ بزنیم و شفاعت ایشان شامل حال همه ما بشود.

وی با اشاره به لزوم داشتن نگاه تمدنی در همه فعالیت ها تاکید کرد: با توجه به اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می گویند بزرگترین آرمان انقلاب اسلامی تمدن اسلامی است پدیده خارق العاده راهپیمایی اربعین یک مرحله مهم برای رسیدن به تمدن نوین اسلامیست.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد گفت: ایجاد مطالبه در جهت عقد تفاهم نامه هایی در سطوح عالی دو کشور برای تامین زیرساخت های لازم برای این حرکت الهی و توسعه نرم افزاری و ساختاری ایجاد یک نظافت در شان این حرکت معنوی و الهی و تمدنی از برنامه های مهمیست که در این راستا باید با جدیت دنبال شود.

وی در پایان گفت: ما موظفیم پدیده اربعین را به عنوان استثنایی ترین پدیده عصر حاضر به وضعیت تصاعدی و تمدنی ارتقاء دهیم و آن را به یک حرکت جهانی مقابله با ظلم تبدیل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha