یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حجت الاسلام حکیمی

حوزه/ فضای اربعین یک همایش بین المللی می باشد که مردمان مختلفی از سراسر دنیا با نژاد و قومیت و حتی ادیان مختلف حضور پیدا می کنند و به کشتی نجات امام حسین علیه السلام سوار می شوند.

حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی مسئول فرهنگی موکب بانوی کرامت در عمود۱۰۸۰ در گف و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی زیر بنای همه کارهاست، گفت: فرهنگ قرآن و اهل بیت علهیم السلام را باید هرچه می توانیم بین آحاد مردم به ویژه جوانان گسترش دهیم.

وی افزود: فضای اربعین یک همایش بین المللی می باشد که مردمان مختلفی از سراسر دنیا با نژاد و قومیت و حتی ادیان مختلف حضور پیدا می کنند و به کشتی نجات امام حسین علیه السلام سوار می شوند.

مسئول فرهنگی موکب آستان مقدس بانوی کرامت سلام الله علیها گفت: موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به لطف خدا الگویی برای سایر مواکب شده است و وقتی از سایر مواکب ایرانی و عراقی به این موکب می آیند خدمات و برنامه های این موکب برایشان جذابیت خاصی دارد.

حجت الاسلام حکیمی خاطرنشان ساخت: فعالیت های متنوع فرهنگی همچون برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی، پاسخگویی به شبهات و مسائل مورد نیاز جوانان، ارائه مشاوره توسط فضلای حوزه، دعوت از سخنرانان مطرح کشوری و... در این مدت در موکب آستان حضرت معصومه انجام شد.

حجت الاسلام حکیمی گفت: کار جدیدی که امسال انجام شد این بود که آیات قرآن در ابتدای هر سخنرانی با صوت تلاوت می شد سپس همان آیات شرح و توضیح داده می شد.

وی در بخش بعدی سخنان خود پاسخگویی به احکام مبتلابه را از دیگر برنامه های فرهنگی مهم موکب دانست و ابراز داشت: امسال برنامه های مستقل بیان احکام را داشتیم و در فرصت های مناسب از جمله بین دو نماز یا قبل از نماز صبح به بیان سوالات شرعی زائران پرداخته می شد.

وی گفت: یکی از برنامه های فرهنگی موکب، برنامه "سفیران کریمه" بود که در قالب این طرح پنجاه موکب به طرف نجف و پنجاه موکب به سمت کربلا از سوی موکب بانوی کرامت سلام الله علیها مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام حکیمی در پایان گفت: لازم است که ما هرچه می توانیم در موضوعات فرهنگی برنامه های جذاب و متنوعی را در نظر بگیریم؛ امسال بخش فرهنگی خواهران در موکب مستقل دیده شده بود و برای آنان برنامه های مستقلی همچون نماز جماعت جداگانه، احکام و احادیث جداگانه و...تدارک شده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha