پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ |۲۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 29, 2024
تصاویر /  آیین اختتامیه سومین دوره حسینیه اندیشه

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با طرح این سوال که اگر جوانی در این شهر دچار شبهه شود به کجا باید مراجعه کند؟، گفت: موسسه کلامی احیا مرجعی برای پاسخگویی به شبهات و سوالات عقیدتی جامعه است.

به گزازش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در آیین اختتامیه سومین دوره حسینیه اندیشه، با اشاره به اینکه در سال ۹۱ تعدادی از تحصیل کردگان حوزه علمیه در رشته کلام اقدام به تشکیل موسسه کلامی احیا کردند، اظهار داشت: رشته کلام، رشته معرفتی است که پاسخگوی شبهات دینی بر اساس تحلیل و آموزه‌های دینی است

وی افزود: یکی از وظایف این موسسه در همدان توجه به کادر سازی و تربیت طلاب در عرصه پاسخگویی به شبهات بوده که باید گفت در این عرصه موفق نیز بوده‌ است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه اسلام دینی بر پایه‌های عقلانی است نه پایه‌های احساسی محض، ابراز کرد: اگر دین‌داری مبتنی بر احساسات و عواطف باشد، آنجایی که احساسات ‌قوی‌تری به‌وجود بیاید فرد از اسلام جدا می‌شود.

وی با بیان اینکه باید این عواطف و احساسات تحت تاثیر عقل قرار گیرد، یادآور شد: امام حسین(ع) به شهادت رسید تا ما عاقل شویم و عواطف ما تحت حاکمیت عقل قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با طرح این سوال که اگر جوانی در این شهر دچار شبهه شود به کجا باید مراجعه کند؟، گفت: موسسه کلامی احیا مرجعی برای پاسخگویی به شبهات و سوالات عقیدتی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه اسلام به هیج وجه مخالف با طرح سوال و شبهه نیست، خاطرنشان کرد: سوال پله رشد فکری انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه اگر سوال جوانی را ساسنور کردیم، به نبوغ و اندیشه‌اش توهین کرده‌ایم، ابراز کرد: موسسه کلامی احیا نیازمند حمایت مدیران و مسئولان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha