شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ |۱۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 24, 2024
کد خبر: 1178714
۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
تصاویر/ پیاده روی اربعین حسینی نجف به کربلا در مسیر طریق العلما

حوزه/ زائر اربعین باید یکسری باورهایی که در زیارت اربعین اشاره شده را آنقدر از دل بر زبان جاری ‌کند، تا زمینه رسوخ قلبی و نمود اجتماعی آنها فراهم شود.

خبرگزاری حوزه | زائر اربعین باید یکسری باورهایی که در زیارت اربعین اشاره شده را آنقدر از دل بر زبان جاری ‌کند، تا زمینه رسوخ قلبی و نمود اجتماعی آنها فراهم شود.

۱. لعن و تبرّی از دشمنان

در زیارت اربعین، درخواست لعنت بر جنایتکاران روز عاشورا می شود که این باعث تقویت روح تبرّی در انسان می گردد و زائر را در خطّ دشمنی با دشمنان اسلام ثابت قدم‌ می‌کند:

اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً

۲. تبرّی از همفکران ظالمان

در زیارت اربعین، لعنت خدا بر کسانی است که امام را شهید کردند و بر جماعتی است که جریان حادثه عاشورا را شنیدند، اما به آن راضی بودند.

ساکتان در برابر فتنه و داشتن رضایت قلبی به عمل دشمنان اسلام در واقع با آنان همسو شمرده می‌شوند: وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِک فَرَضِیتْ بِهِ

۳. اعلام موضع شفاف

در زیارت اربعین به این نکته اشاره می کند که زائر باید موضع خود را شفاف بیان کند خطّ خود را نسبت به مسلمانان و دشمنان اسلام مشخص کند: اَللّهُمَّ اِنّی‏ اُشْهِدُک اَنّی‏ وَلِیٌّ لِمَنْ والاهُ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ و پایداری بر سر موضع را هم داشته باشد: فَمَعَکمْ مَعَکمْ لامَعَ عَدُوِّکمْ

زائر اربعین باید موضع خود را در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل مشخص کند.

ابراهیم انجم شعاع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha