یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
تصاویر / مراسم جاماندگان اربعین در همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: آنهایی که از اهداف امام دور مانده‌اند، امروز جاماندگان هستند نه آنهایی که نتوانستند به کربلا بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در تجمع جاماندگان اربعین در همدان، با بیان اینکه در زیارت نامه اربعین اهداف قیام حضرت تبیین شده است، اظهار داشت: آنهایی که از اهداف امام دور مانده‌اند، امروز جاماندگان هستند نه آنهایی که نتوانستند به کربلا بروند.

وی با بیان اینکه مهم نیست در کجای عالم همراه با حسین(ع) باشید، بلکه مهم تقرب به اهداف حضرت است، ابراز کرد: در زیارت نامه اربعین آمده که امام حسین(ع) خودش را برای نجات جامعه از گمراهی و جهالت فدا کرد.

امام جمعه همدان، افزود: اگر بعد از ۵۰ روز عزاداری، در جامعه آسیب‌های اجتماعی کمتر شد، معنویت‌ها تقویت شد، اهل نماز اول وقت شدیم و مساجد شلوغ‌تر شد، این یعنی کنار حسین(ع) بودیم و جا نمانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آنچه اهل بیت(ع) از ما می‌خواهند، عاقل بودن و اهل عبادت بودن است، تأکید کرد: کاهش مشکلات در خانواده، توسعه خوش اخلاقی، روابط مبتنی بر مودت و محبت و داشتن احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر، شاخصه‌های عقلانیت در روایات است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه پیاده روی اربعین بسیار ارزشمند است، اما این مقدمه است و نباید در مقدمه‌ها متوقف شویم، اظهار کرد: عزاداری‌ها باید زندگی‌های فردی و اجتماعی ما را متحول کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر از فلسطین حمایت کردیم و در برابر مستکبر ایستادیم، به هدف امام حسین(ع) نزدیک‌تریم، یادآور شد: اگر در برابر ظالم سکوت کردیم و کوتاه آمدیم، بدانیم که جز جاماندگانیم، حتی اگر چسبیده به حرم حضرت باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha