پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
صلح و سازش

حوزه / میرموسایی گفت: به لطف الهی و در سایه تأکید بر صلح و سازش در دعاوی زوجین کرمانی، شاهد کاهش آمار طلاق در سال‌های اخیر بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، اسما سادات میرموسایی با بیان اینکه صلح و سازش در دعاوی زوجین کرمانی به کاهش آمار طلاق کمک کرده است، اظهار داشت: در مجتمع شهید بهشتی تعداد ۵ شعبه شورای حل اختلاف وجود دارد که کارکنان این شعب توانسته‌اند از پرونده‌های ورودی به این شعب تعداد ۲۸۴ فقره پرونده را با سازش مختومه نمایند.

وی افزود: صلح و سازش در پرونده‌های خانوادگی و جلوگیری از طلاق و فروپاشی نهاد مقدس خانواده از جمله اولویت‌های شوراهای حل اختلاف شهرستان کرمان بوده است.

میرموسایی با تأکید بر لزوم نقش آفرینی همه نهادها برای صیانت از جامعه و بقای خانواده، خاطرنشان کرد: کارکنان شوراهای حل اختلاف در مجتمع ویژه خانواده با استفاده از نفوذ کلام، دوراندیشی و صبر خود، توان مشاوره صحیح و سازش را دارند و به همین خاطر زمینه کاهش طلاق از طریق افزایش حداکثری صلح و سازش در میان زوجین فراهم می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در پرونده‌های خانواده اگر زوجین در هر مرحله از روند رسیدگی به پرونده به صلح و سازش برسند، علاوه بر مختومه شدن یک یا چند پرونده در دادگستری، از اختلافات بعدی نیز جلوگیری بعمل می‌آید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha