چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
اکبری

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: مفاهیم عاشورایی از جمله موضوعاتی است که هیچگاه تاریخ مصرف ندارد و در تمامی دوران‌ها می‌توان از آن در خلق کارهای هنری بهره برد.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: بازگویی برخی رویدادها هیچگاه تکراری نمی‌شود، زیرا عظمت آن اتفاق به اندازه‌ای وسیع است که تا سال‌ها می‌توان پیرامون آن حرف زد. مهم‌ترین مثال در این رابطه عاشورا است این حماسه همیشه جذابیت دارد و می‌تواند در هر عصری برای انسان‌ها درس زندگی باشد.

وی افزود: درباره عاشورا آنگونه که باید کار لازم صورت نگرفته است به ویژه در عرصه هنر ما کم کار بوده‌ایم. این مسئله نیز چندان به هنرمندان مربوط نمی‌شود بلکه برخی حساسیت‌ها سبب شده که کمتر فیلم‌سازی جرأت نزدیک شدن به این موضوعات را داشته باشد. پیشنهاد من این است نهادهای دولتی خود حامی تولیدات عاشورایی در عرصه هنر باشند.

تهیه‌کننده سریال «مریم مقدس» ادامه داد: ساخت فیلم یا سریال عاشورایی تنها به کارهایی که در آن روایت مستقیمی از عاشورا مورد توجه قرار بگیرد خلاصه نمی‌شود بلکه کارهایی که در آنها به فلسفه و قیام عاشورا پرداخته می‌شود نیز می‌توان کار عاشورایی گفت. بهترین مثال در این رابطه فیلمسازی در حوزه راهپیمایی اربعین است. این رویداد قادر است اندیشه‌های عاشورایی را در خود مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: وقتی در فیلم یا سریالی موضوع راهپیمایی اربعین محور قرار می‌گیرد تنها ما شاهد انجام یک فریضه گروهی نیستیم بلکه یک اتحاد عظیم را می‌بینیم که جریانی ضد استکباری است. در ضمن راهپیمایی اربعین به جهانیان نشان می‌دهد که اسلام دین صلح و دوستی است برای همین نیز در راهپیمایی اربعین از دیگر ادیان نیز حضور دارند.

علی‌اکبری در انتها تاکید کرد: هنر ابزاری بسیار مهم برای تصویرگری راهپیمایی اربعین است البته باید توجه داشت فردی که می‌خواهد فیلم یا سریالی در این حوزه تولید کند باید حتماً به اصل موضوع باور و ایمان قلبی داشته باشد تا کارش بتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha