شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ |۲۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 31, 2024
شریفی

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: ساخت فیلم تاریخی از عهده بخش خصوصی بر نمی‌آید و حتما باید نهادهای دولتی حامی آن باشند. باید این نکته را هم در نظر داشت که تولیداتی که در این حوزه ساخته می‌شوند باید در بحث پخش نیز از یک حمایت خوب بهره برده باشند.

امیرحسین شریفی؛ تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: فیلمسازی در حوزه شخصیت‌های دینی آن گونه که باید در سینما و تلویزیون به شکل جدی پیگیری نمی‌شود البته معدود آثاری در قالب، سریال و فیلم ساخته شده‌اند اما به هیچ وجه این میزان کار جوابگوی نیازهای موجود در این رابطه نیست. برای نمونه درباره حضرت رسول (ص) تنها یک فیلم «محمد رسول الله» را بعد از انقلاب ساخته‌ایم درحالیکه می‌توانستیم کارهای متعددی در این رابطه جلوی دوربین بریم.

وی افزود: قابل درک است که بسیاری از مشکلات موجود به بحث امکانات مربوط می‌شود چون کاری که قرار است در این رابطه تولید شود باید بالاترین کیفیت را داشته باشد اما در شرایط فعلی که هزینه‌های تولید بسیار بالا است. ساخت فیلم تاریخی از عهده بخش خصوصی بر نمی‌آید و حتما باید نهادهای دولتی حامی آن باشند. باید این نکته را هم در نظر داشت که تولیداتی که در این حوزه ساخته می‌شوند باید در بحث پخش نیز از یک حمایت خوب بهره برده باشند.

وی تاکید کرد: ساخت فیلم سینمایی یا سریال تنها یکی از راهکارهایی است که به واسطه آن می‌توان به ائمه در آثار سینمایی نظر داشت چراکه دنیای هنر بسیار گسترده است. برای مثال در حوزه هنرهای تجسمی هم می‌توان اتفاقات بسیار خوبی را رقم زد. در عرصه موسیقی هم می‌شود کارهای بسیار خوبی را تولید کرد. خوشبختانه در این عرصه‌ها، اتفاقات بسیار خوبی را شاهد هستیم که می‌تواند با کمیت و کیفیت بالاتری تولید شود. درضمن باید شرایط را به گونه‌ای فراهم آورد تا هر هنرمندی که علاقمند به این حوزه است بتواند کار کند زیرا محدود کردن تولیدات این حوزه به آدم های خاص چیزی جز افول این شکل از هنر را در پی نخواهد داشت.

این تهیه‌کننده سینما پیشنهاد کرد: ساخت آثاری درباره پیامبر(ص) یا دیگر معصومین علیهم‌السلام، صرفا ساخت کارهای تاریخی نیست بلکه می‌توان در کارهای اجتماعی هم به خوبی از وجود ائمه بهره برد. مزیت چنین کارهایی این است که اولا هزینه تولید چنین کارهایی پایین است و تمامی سینماگران قادرند در آن فعالیت داشته باشد. همچنین میزان تأثیرگذاری آن هم بیشتر است زیرا به دلیل داستانهای امروزی مخاطب با آن ارتباط بیشتری برقرار می‌کند.

شریفی تاکید کرد: ذکر این نکته را ضروری می‌دانم فیلمسازی در این حوزه حتما نیاز به باورهای قلبی دارد چون اگر بخواهیم تنها به اتکا داشته‌های حرفه‌ای در این حوزه قدم برداریم نتیجه آن چیزی نخواهد بود که انتظار داریم. درضمن باید اضافه کنم اگر در این رابطه اتفاقات خوبی رقم خورد مخاطب مورد نظر ما تنها به داخل کشور خلاصه نخواهد شد و می‌توان برای آن تماشاگر بین‌المللی در نظر گرفت. همچنین اضافه می‌کنم فیلمی که پیرامون ائمه در این حوزه ساخته می‌شود تاریخ مصرف نداشته و می‌توان تا سالها از پخش آن بهره برد.

وی در انتهای این گفت وگو تصریح کرد: مخاطب کودک در عرصه تولیدات دینی نباید فراموش شود چون محصولات خارجی در این ژانر بسیار زیاد است و کودکان ما نیز بیننده آن هستند، برای همین اگر در این رابطه توجهات لازم صورت نگیرد مخاطب نسل بعدی را نمی‌توان جذب تولیدات فرهنگی و دینی کرد. لازم به ذکر می‌دانم کاری که برای کودک در این رابطه ساخته می‌شود حتما باید زبان کودکانه داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha