سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
محمدرضا کریم پور

حوزه/ امام جمعه خنج گفت: برخی از معلمان غیربومی که سال‌های زیادی است در شهرستان خدمت می‌کنند آسیب روحی دیده و افسردگی پیدا کرده اند و هیچ انگیزه‌ای برای ادامه خدمت ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام محمدرضا کریم پور، امام جمعه شهرستان خنج در استان فارس درباره مشکلات معلمان غیر بومی در این شهرستان اظهار داشت: متأسفانه شهرستان خنج معلم بومی به اندازه کافی ندارد و این باعث شده تا از شهرهای اطراف معلمانی به خنج بفرستند.

وی با بیان اینکه امر آموزش و پرورش در شهرستان خنج با مشکل خاصی مواجه شده که باید فکر اساسی در این باره کرد، افزود: پس از سه سال که در خدمت مردم شریف خنج هستم، مساله معلمان بومی حاد شده است و ناچار شدم در خطبه‌های نماز جمعه به آن بپردازم.

حجت الاسلام کریم پور گفت: معلمان غیربومی که در خنج فعالیت می‌کنند برای حضور تا حداکثر سه سال مشکل زیادی ندارند، اما پس از سه سال دچار مشکلات روحی و روانی در زندگی می‌شوند به نحوی که کم می‌آورند.

امام جمعه خنج ادامه داد: از همان ابتدا که به عنوان امام جمعه خنج منصوب شدم مراجعه کننده و تماس‌های زیادی از طرف معلمان غیربومی داشتیم و این عزیزان اصرار و خواهش دارند که امکان ادامه کار در شهرستان خنج را ندارند و خواستار انتقال به شهر خود هستند. برخی از آن‌ها که خانواده‌دار هستند مشکل مسکن و اجاره دارند و اگر معلم زن باشد همسر و فرزندش در شهر دیگر است و مشکلات خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: برخی از این معلمان که طی سه سال اخیر با بنده در ارتباط هستند آسیب روحی دیده و افسردگی پیدا کرده اند و هیچ انگیزه‌ای برای ادامه خدمت ندارند و اگر نبود فقر و فشار اقتصادی که از خانواده‌های ضعیف و متوسط هستند استعفا می‌دادند و شغل معلمی را رها می‌کردند.

حجت الاسلام کریم پور خواستار جذب معلمان حق التدریسی یا معلمان غیربومی شد که حداکثر سه سال خدمت کنند و تصریح کرد: وقتی حضور معلم غیربومی پنج سال و یا هشت سال طول بکشد، او از نظر روحی آسیب می‌بیند و انگیزه‌ای برای آموزش و خدمت ندارد. این معلم وقتی می‌بیند مسئولین با وی همکاری نمی‌کنند و به خاطر فشاری که روی او است، فقط یک جسم متحرک در کلاس درس است و نمی‌تواند نیروی فرهنگی تربیت برای جامعه تربیت کند. این معلم هم در آموزش و هم در پرورش نمی‌تواند موفق باشد.

امام جمعه خنج با تاکید بر اینکه اگر نیروی جدید به بدنه آموزش و پرورش تزریق نشود امر آموزش و پرورش با مشکل اساسی مواجه می‌شود، از متولیان امر در استان فارس خواست تا تدبیری بیندیشند و فکر اساسی درباره این معضل کنند.

وی در پایان گفت: باید آموزش و پرورش کیفیت داشته باشد، قرار نیست کسی به اسارت گرفته شود. باید سیاستی در شهرستان در راستای این مساله به جد پیگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha