چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
همایش ملی اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی

اولین روز از همایش ملی اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی از مجموعه رویدادهای مهم ذیل چهارمین سوگواره علمی فرهنگی امام رضا (علیه السلام)، با پیام آیت الله اعرافی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اولین روز از همایش ملی اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی از مجموعه رویدادهای مهم ذیل چهارمین سوگواره علمی فرهنگی امام رضا (علیه السلام) به همت دفتر استان قم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی امروز با پیام آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در دو بستر مجازی و حضوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

پیام آیت الله اعرافی به همایش ملی اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی

در ابتدای جلسه پس از ارائه توضیحات توسط حجت الاسلام حسین اشهد در خصوص برگزاری این همایش ملی، پیام آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه‌های علمیه سراسر کشور توسط حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی قرائت شد.

"خانواده شایسته و تربیت فرزند در سیره رضوی" موضوعی بود که حجت الاسلام والمسلمین سیدمنذر حکیم استاد حوزه علمیه قم در این جلسه تبیین و ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی موضوع "اخلاق سیاسی در دستگاه معرفی امام رضا (ع)" را مورد تبیین و واکاوی قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پیرامون بحث "اخلاق مدارا در سبک زندگی رضوی" گفت‌وگو نمود.

"کتاب عیون اخبار الرضا (ع) به مثابه کتاب اخلاق و تربیت: گزاره‌ها، گونه‌ها و آموزه‌ها" نیز موضوعی بود که حجت الاسلام والمسلمین علی راد عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به تبیین آن پرداخت.

"تمایز حدنصاب اخلاق و تربیت اسلامی از سیره معرفتی امام رضا (علیه الاسلام)" نیز موضوع دیگری بود که توسط حجت الاسلام والمسلمین احمدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) طرح و بررسی شد.

شایان ذکر است که فردا روز دوم و آخر این همایش می‌باشد و علاقه مندان به این موضوع می‌توانند از طریق https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom به صورت آنلاین از ساعت ۷:۴۵ الی ۱۲ یا به صورت حضوری به آدرس قم، چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه،سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی- سالن شیخ طوسی از این نشست استفاده نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha