پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ |۲۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 29, 2024
سیی

حوزه/ باصریان گفت: متاسفانه عمده پرونده‌های دادگستری شهرستان آران و بیدگل مربوط به جرائم لسانی و توهین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مرتضی باصریان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آران ‌و بیدگل امروز در نشست خبری که با حضور رئیس دادگستری و رئیس اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان برگزار شد، به نقش خبرنگاران در تنویر افکار عمومی جامعه اشاره و با بیان اینکه قانونگذار از لحاظ قضایی در برخورد با توهین به افراد، راه چاره را افزایش میزان مجازات دیده است، اظهار داشت: سال گذشته مجازات جرم توهین، تهمت و افترا به صورت پیامک و غیره براساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات تعزیرات از ۵۰ هزار تومان به ۸۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: از خبرنگاران و اصحاب رسانه انتظار داریم برای جلوگیری از توهین به افراد، هنرمندانه و به‌صورت هشدار در جامعه اطلاع‌رسانی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آران ‌و بیدگل، با بیان اینکه بیشتر وقت قضات آران و بیدگل برای رسیدگی به پروندهای توهین صرف می‌شود، ابراز کرد: از ظرفیت ائمه جماعات مساجد و مسئولان حوزه علمیه باید در جلوگیری از جرم‌های توهین و فحش در جامعه بهره برد.

وی تصریح کرد: روحانیون و ائمه جمعه مساجد با استفاده از روایات و آیات قرآنی مردم را نسبت به مضرات توهین و افترا آگاه نمایند.

باصریان با بیان اینکه مردم بدانند اگر خدای ناکرده یک لفظ توهین آمیز از دهانشان بیرون آمد طبعات بسیار سنگینی در بردارد، خاطرنشان کرد: افرادی که به دیگران توهین می‌کنند باید بدانند اگر مبلغ جریمه توهین را نداشته باشند، اموالشان توقیف می‌شود و در غیر این‌صورت اگر اموالی هم نداشته باشند، باید روانه زندان شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آران ‌و بیدگل، با اشاره به اینکه متاسفانه عمده پرونده‌های دادگستری شهرستان آران و بیدگل مربوط به جرائم لسانی و توهین است، یادآور شد: از شهروندان انتظار می‌رود بیشتر مراقب گفتار خود باشند تا با زدن حرف‌های توهین‌آمیز درگیر جرایم سنگین مالی و یا زندان نشوند.

انتهای پیام. /

شهروندان آران و بیدگل مراقب گفتار خود باشند

شهروندان آران و بیدگل مراقب گفتار خود باشند

شهروندان آران و بیدگل مراقب گفتار خود باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha