یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
تشریح اولویت‌های کاری دادستان جدید کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ دکتر سید وحید موسویان دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات دکتر سید علی ملک حسینی و همکاران وی در طول دوران مدیریت در این منصب قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری از یاسوج، سید وحید موسویان در مراسم معارفه خود به عنوان دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور و همچنین مسئولان استانی برگزار شد به برنامه‌های خود در این منصب اشاره کرد و گفت: احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع و حمایت از محرومان و دفاع از حقوق پا برهنگان و مستضعفان از جمله اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

وی به سایر برنامه‌های اولویت‌دار خود به عنوان مدعی العموم جدید استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: حمایت از جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در تمامی مسائل قضایی و اجتماعی در محدوده قوانین موضوعه و همچنین حمایت قانونی از رسانه‌های مستقل را در دستور کار داریم.

این مسئول افزود: مبارزه با فساد در موضوعات و اشکال مختلف و برخورد قاطع قانونی و تاثیرگذار بدون اغماض با متخلفین و مجرمین در هر مقام و منصبی از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: عدم پذیرش توصیه ناحق اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی و همچنین عدم هرگونه تعارف و مماشات با مجرمین حرفه‌ای و اقتصادی و یقه سفیدها از جمله اولویت‌های ما در دادستانی مرکز استان است.

این مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخورد قضایی با ترک فعل مدیران ناکارآمد در سنوات گذشته امری مهم است که به جد آن را پیگیری خواهیم کرد.همچنین تعیین تکلیف گزارش و شکایات ثبت شده در مراجع انتظامی با تعداد تقریبی ۴۰ تا ۶۰ هزار فقره پرونده از دیگر برنامه‌هایی بود سید وحید موسویان به آن اشاره کرد.

این مسئول افزود: ساماندهی اجرای بیش از ۱۰ هزار فقره پرونده اجرای احکام کیفری دادسراهای استان حسب دستور معاون دادستان کل کشور از دیگر اولویت‌های ما در این منصب خواهد بود.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دیگر اولویت‌های خود اشاره کرد و افزود: برخورد قضایی قاطع با مرتکبین جرائم خشن و اخلال در نظم عمومی مانند تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا و حمل و نگهداری اسلحه غیر مجاز سلب امنیت پزشکان و پرستاران تعرض به ماموران منابع طبیعی و محیط زیست و حرکات نامتعارف رانندگان خودروها در جهت سلب آرامش عمومی مردم از دیگر برنامه‌های ما در سمت جدید خواهد بود.

وی افزود: همکاری موثر با بازرس کل استان در برخورد فوری و موثر با مدیران ناکارآمد ضمن حفظ جسارت مدیران سالم و متعهد و متخصص موضوع مهمی است که به آن اهتمام ویژه خواهیم داشت.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی کارشناسی اجرای طرح زوج و فرد یا طرح ترافیک و هوشمندسازی وضعیت شهر از طریق نصب دوربین مداربسته با مشارکت مردم اصناف کسبه شهرداری و نیروی انتظامی استان اولویت دیگر ماست.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس نخبگان دانشگاهیان نهادهای انقلابی جامعه اطلاعاتی معتمدین و ریش سفیدان اصناف جهت اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی گسترش عدل و آزادی‌های مشروع و اجرای طرح مشارکت مردم در تامین امنیت و احیای حقوق عامه موضوع مهم دیگری است که به آن توجه ویژه خواهیم داشت همچنین مبارزه قاطعانه‌ای با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر و قاچاق چوب در استان داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha