یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
2

حوزه/ رییس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: آن چه مسلم است این که برخورد بدون تعارف با مخلان نظم و امنیت در جامعه، مطالبه جدی مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، عباس پوریانی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان ساری با تأکید بر این نکته مهم که دستگاه قضایی استان مازندران در بحث مقابله با فساد جدی است و با متخلفین و مجرمین بدون اغماض و مماشات برخورد قاطع و قانونی خواهد شد، ابراز داشت: حفظ و ایجاد امنیت، مطالبه جدی مردم است و با افرادی که نظم و امنیت جامعه را مختل کنند، بدون تعارف برخورد می‌شود.

وی، حفظ و صیانت و رفع تصرف از اراضی ملی و جنگلی، پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و مقابله با قاچاق چوب را از جمله موارد مدنظر دستگاه قضائی مازندران برشمرد و ضمن تقدیر از زحمات و خدمات کریمی دادستان پیشین مازندران، برای عالیشاه دادستان جدید ساری آرزوی موفقیت کرد.

محمد کریمی، دادستان سابق مرکز مازندران نیز در این مراسم بیان داشت: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی امانتی است که باید از آن پاسداری شود و قطعاً اگر موفقیتی در کار مدیر حاصل شد مرهون تلاش همه همکاران مجموعه است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اخیر دادسرای مرکز مازندران در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال و اقتصاد مقاومتی، افزود: طی ۴ سال اخیر بیش از هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان مازندران رفع تصرف و۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی مازندران آزادسازی شد.

کریمی همچنین اعاده به وضع سابق ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری‌ها، جلوگیری از تعطیلی و احیای واحدهای تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد را از جمله اقدامات اخیر دادسرای مازندران برشمرد.

علی اکبر عالیشاه، دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران نیز در این مراسم گفت: فرصتی حاصل شد که در خدمت مردم شریف استان مازندران باشم تا با همکاری همکاران دادسرای مرکز استان، آنچه حق مردم شریف استان مازندران است را ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر همواره بر بحث اقتصاد، تولید، مشارکت مردم، جذب جوانان، تولید مضاعف و کاهش تورم تاکید داشته‌اند و توقع بر این بوده که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق این فرمایشات اقدام کنند. قطعاً دستگاه قضائی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، یاور دستگاه‌های اجرایی خواهد بود تا ضمن اجرای سیاست‌های مذکور، اقدامات مؤثری در راستای جذب و اشتغال جوانان داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با اشاره به برخی موضوعات مطرح شده در سند تحول قضائی، افزود: فساد ستیزی نه فقط در گفتار و زبان بلکه باید در کردار و عمل نیز ملموس باشد و با ریشه‌های تولید فساد در استان مازندران در هر سطحی برخورد قاطع و جدی خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم اجرای دقیق و صحیح قانون تاکید کرد و افزود: توکل به خداوند متعال و توجه به قانون باید مد نظر ویژه همکاران قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha