شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حوزه/ بیش از سه هزار خادم حسینی از استان البرز به صورت افتخاری اقدامات اجرایی در مواکب درون استانی و برون مرزی (کشور عراق) را برعهده داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام «علی دشتکی»، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت و گویی اظهار کرد: اربعین امسال مثل سال‌های گذشته به دلیل اهمیت جایگاه والای اربعین در روایات و سیره بزرگان دینی و علمای ما برنامه‌ریزی‌های متعددی را برای این موضوع انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۶ موکب درون استانی و چهار موکب اعزامی به کشور عراق داشتیم، ادامه داد: مواکب مستقر در شهرهای مختلف کشور عراق اسکان و پذیرایی داشتند؛ مجموعا مواکب استان در خارج از کشور عمدتاً در نجف اشرف بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز تصریح کرد: مواکب درون استانی نیز در ایام محرم و صفر در مسیرها و امامزادگان استان البرز مستقر بودند؛ بخشی در مسیر زائران حسینی و بخشی دیگر نیز در مسیر مراسمات جاماندگان حسینی مستقر بودند.

حجت الاسلام دشتکی یادآور شد: امسال طرح ویژه‌ و ابتکاری در اوقاف استان البرز اجرایی شد که بر اساس آن همه زائران احرازهویت شده در قالب یک شناسنامه از مواکب این استان خدمات دریافت کردند؛ بنابراین ارائه خدمات روزانه در مواکب کشور عراق با تعداد مشخص به ثبت رسیده است.

وی در ادامه خبر داد: هر چند هنوز جمع‌بندی آمار صورت نگرفته ولی پیش‌بینی می‌شود، ۴۰ هزار زائر حسینی در کشور عراق از خدمات مواکب استان البرز استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به اینکه سال گذشته آمار شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین امامزاده محمد این استان ۴۰ هزار نفر تخمین زده شده بود، عنوان کرد: استان البرز ۸۵ امامزاده و بقاع متبرکه دارد که همگی مراسمات اربعین را برگزار کردند؛ در مراسمات جاماندگان اربعین هشت امامزاده شاخص این استان جمعیت‌های چند هزار نفری حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه حداقل ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان البرز از برنامه‌های فرهنگی و محتوایی اوقاف در روز اربعین بهره‌مند شدند، گفت: مواکب استان البرز در نجف از ۱۰ صفر خدمات‌رسانی به زائران حسینی را آغاز کردند؛ بعد اربعین نیز به ارائه خدمت برای زائران حسینی در بقاع متبرکه و امامزادگان مشغول به فعالیت شدند. وی یادآور شد: بیش از سه هزار خادم حسینی از استان البرز به صورت افتخاری اقدامات اجرایی در مواکب درون استانی و برون مرزی (کشور عراق) را برعهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha