چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
کد خبر: 1179413
۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مصطفی فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر، اظهار داشت: آستان قدس رضوی در همه ایام سال مشغول خدمت‌رسانی به عاشقان و دلباختگان این بارگاه ملکوتی است، اما بعضی ایام قله‌های خدمت ما هستند که در این میان دهه کرامت و دهه پایانی صفر که به ولادت و شهادت امام رضا(ع) ختم می‌شوند، برای خادمان این بارگاه ویژه هستند.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران استان و شهر مشهد امسال شاهد اقامات ویژه حمل و نقل و اسکان و در یک کلام، آمادگی شهر مشهد برای میزبانی از زائرانی که در مسیر زیارت قرار می‌گیرند خواهیم بود.

فیضی ادامه داد: در دهه پایانی صفر و از جمعه مصادف با نهم شهریور ماه به صورت عام و خاص شروع فعالیت‌های‌مان را خواهیم داشت، این برنامه‌ها مستمرا تا پایان ماه صفر به صورت شبانه روزی انجام خواهند شد.

حسینیه حرم

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بخش‌های معاونت تبلیغات در ایام ۵ روز صفر، گفت: امسال در رواق حضرت امام هر شب بعد از نماز مغرب و اعشا شاهد عزاداری خواهیم بود، حسینه حرم هم فعالیتی است که سال‌های اخیر شکل گرفته و امسال هم با توجه به رویکردهای جدید حضور هیئات از مناطق مختلف کشور در حرم حضرت رضا(ع) بعد از نماز مغرب و اعشا از ظرفیت این حسینه بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به برنامه‌های شب ۲۸ صفر یعنی شب شهادت امام رضا(ع)، یادآور شد: با تاکید تولیت اقدامات ویژه‌ای تحت عنوان اجتماع بزرگ قرآنیان را در صحن جامع خواهیم داشت، این اجتماع همراه با حضور قاریان بزرگ کشوری خواهد بود که برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند، حضور آقای قرائتی در این اجتماع بزرگ قرآنیان نیز از اتفاقات بسیار خوبی است که در این شب تدارک دیده شده است.

فیضی، شعار «با شما سربلندیم» را شعار ویژه امسال معرفی کرد و گفت: همچنین اینکه امسال برنامه‌های جمع‌خوانی و سایر فعالیت‌های حوزه قرآنی را نیز در شب شهادت، شاهد خواهیم بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ابراز کرد: دیگر برنامه ما شامل خطبه خوانی خدام در شب شهادت امام رضا(ع) در شب چهارشنبه خواهد بود، همچنین برنامه بعدی ما شام غریبان این حضرت است که چهارشنبه شب خدمه بارگاه حضرت رضا(ع) برای عرض ارادت و اعلام حزن و اندوه‌شان در کنار پنجره فولاد در کنار تولیت معزم به عزاداری خواهند پرداخت.

رواق نوجوان

وی خاطرنشان کرد: در کنار این برنامه‌ها با تاکید تولیت؛ امسال توجه ویژه‌ای به نام امام حسن مجتبی(ع) خواهیم داشت که ویژه برنامه‌هایی مخصوص این حضرت را نیز برای کودکان و نوجوانان در اماکنی که پیش بینی شده در رواق‌های نوجوان و جوان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

فیضی، با اشاره به حضور هیات ابنا الرضا(ع) در روز دوشنبه در حسینیه حرم، اظهار کرد: اوج فعالیت‌های این آستان مقدس در حرم مطهر رضوی، تکریم هیئات دینی است تا بتوانیم جلوه‌هایی باشکوه را از حضور این هیئات در حرم و خیابان‌های اطراف حرم را به بهترین شکل به نمایش بگذاریم.

وی توزیع نذورات، خدمات فرهنگی، خدمات بهداشتی و ایمنی و افزایش ظرفیت حوزه ارتباطات را از دیگر خدمات آستان قدس رضوی در ایام دهه پایانی صفر دانست.

فیضی، تأکید کرد: امسال به طور ویژه در بخش‌هایی نظیر روایت‌گری و مسابقه بهره خواهیم برد، همینطور اینکه توزیع صد نسخه از این کتاب در این ایام و معرفی آن در حلقه‌های معرفت به عنوان یک کارویژه در دستور کار است.

وی در خصوص خدمات عمومی آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر نیز تصریح کرد: توزیع نذورات و خدمات بهداشتی، ایمنی و فرهنگی، برپایی مواکب در مشهد مقدس به همت دیگر شهرهای کشور و خدمت رسانی مواکب متعدد به زائران در اطراف حرم مطهر و ارائه خدمات چایخانه در حرم مطهر رضوی از جمله این اقدامات هستند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بخشی از اقدامات فرهنگی آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر، تصریح کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی توسط مواکب در بین زائران، اقدامات ویژه فرهنگی در مواکب حاضر در خیابان آیت الله واعظ طبسی و حضور بخش‌های مختلف فرهنگی در جهت برنامه‌ریزی‌های لازم در قرارگاه فرهنگی مشهد از دیگر برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی است.

فیضی، در خصوص خدمات اسکان و پارکینگ به زائران نیز یادآور شد: افزایش دو برابری ظرفیت مهمانسرای آستان قدس رضوی و بهره‌مندی زائران از خدمات مواکب مستقر در اطراف حرم مطهر و همچنین اختصاص فضای پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی برای اسکان زائران از تدابیر ما در حوزه اقدامات شبانه زائرین است.

وی ادامه داد: علاوه بر این اختصاص سازمان‌های اداری سطح شهر به مواکب و زائرین و اختصاص رواق‌های حرم مطهر جهت استراحت زائران در ساعات پایانی شب، اختصاص زیر گذر حرم مطهر و ورزشگاه امام رضا(ع) جهت اسکان زائران از اقدامات آستان قدس در حوزه اسکان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha