چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
خراسان شمالی

حوزه/ سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع)، گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های صلواتی مسیر خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و شهرهای شمالی فعال و بیش از ۱۰ هزار زائر از استان‌های شمالی و مرکزی کشور به سمت مشهدالرضا در حال حرکت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بجنورد، رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع)، اظهار داشت: با توجه به ایجاد ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیرین برای خدمت‌رسانی به زایرین پیاده به حدود ۶۰ ایستگاه جدید در کل ۹۷۰ کیلومتر پوشش خدماتی نیاز داریم.

وی افزود: امسال از این تعداد ایستگاه ۲۵۵ محل آن برای اسکان شبانه با ظرفیت ۴۹ هزار زائر مرد و ۴۵ هزار زائر زن در مسیر جاده‌ای آماده شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: تعداد سرویس‌های بهداشتی به ۱۸۶۵ و تعداد حمام‌های در مسیر به ۵۶۶ باب افرایش یافته است، ضمن اینکه کلیه هزینه‌های عمرانی در ایستگاه‌ها توسط خیرین انجام و بخش لجستیک جاده‌ای از توان مردمی خوبی برخوردار است.

رضایی بیان کرد: در محور فاروج به مشهد ۷۸ ایستگاه با ظرفیت خواب ۲۳ هزار نفر در محور سرخس ۱۵ ایستگاه با ظرفیت خواب ۱۲۰۰ نفر، از رباط سبزوار تا مشهد ۹۶ ایستگاه با ظرفیت خواب ۳۲ هزار نفر با امکانات رفاهی آماده و مابقی در سایر محورها متمرکز است.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم جهت تامین ۲ میلیون قرص نان در دهه آخر صفر در محورهایی ورودی با نصب دستگاه‌ها پخت نان و مساعدت استانداری و فرمانداری و شورای آرد و نان انجام و آب شرب و غیرشرب ایستگاه‌ها هم تامین شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) عنوان کرد: انتظار است ادارات اوقات و مجموعه استان قدس و سایر منابع خیر که نذورات آب دارند، این نذورات را به زائرین پیاده اختصاص دهند.

رضایی اقدامات تامین ۸۳۰۰ کپسول گاز و تامین نفت و گازوئیل درخواستی ایستگاه‌ها در حال پیگیری است و با ورود دستگاه‌های آب سردکن و یخ‌ساز بتوانیم یخ مورد نیاز ایستگاه‌های پر تردد را حل کنیم.

وی بیان کرد:در حال حاضر ایستگاه‌های صلواتی مسیر خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و شهرهای شمالی فعال و بیش از ۱۰ هزار، زائر از استان‌های شمالی و مرکزی کشور به سمت مشهدالرضا در حال حرکت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha