چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ مسئول پایگاه‌های درمانی کاظمین در عملیات بهداشتی، درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در اربعین حسینی گفت: از ابتدای استقرار نیروهای هلال احمر استان ۹۷ هزار و ۶۵۴ خدمت پزشکی و پیراپزشکی در درمانگاه‌های هلال احمر در شهر کاظمین ارائه شده است

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، مجیدرضا لطیفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اربعین امسال مانند سال گذشته دو درمانگاه در شارع صاحب الزمان(عج) و شارع امام علی(ع) کاظمین از ۲۵ مردادماه تا ۶ شهریورماه توسط جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مستقر شد و به زائران اربعین خدمات پزشکی ارائه کردند.

وی افزود: انجام ۷۹۱ مورد تست قند خون، ۲۰۲ مورد نوار قلب، هزار و ۶۷۴ مورد سرم تراپی، مراجعه ۸ هزار و ۳۷۸ مورد گرمازدگی و انجام ۷ هزار و ۲۸۶ مورد تزریقات از جمله خدمات ارائه شده در زمینه پیراپزشکی بوده است.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی، از ویزیت ۳۲ هزار و ۶۹۵ بیمار در درمانگاه‌های مستقر شهر کاظمین خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۶۰ نفر از پزشک عمومی و ۵ هزار و ۱۹۳ نفر هم در بخش داخلی خدمت گرفته‌اند.

لطیفی یادآور شد: ۱۰۰ پزشک، پرستار و کادر درمان از خراسان جنوبی در قالب تیم‌های هلال احمر به صورت هوایی و زمینی از ۲۲ مردادماه اعزام شدند و کار خدمات رسانی آنها از ۲۵ مردادماه در کاظمین آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: اربعین امسال برای دومین سال مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قرار گرفته است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران وجود داشته است. همچنین بیش از ۳۵۰ نفر از خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن، دارو و پانسمان از این خدمات بهره برده‌اند.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی بیان کرد: تعداد ۱۵ انتقالی توسط آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مستقر در کاظمین انجام شده که ۴ انتقالی به مرز و مابقی در داخل شهر کاظمین به بیمارستان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha