پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ |۲۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 29, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(علیه‌السلام) گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده امام رضا(علیه‌السلام) تاکنون برای شرکت در آیین‌های عزاداری پایان ماه صفر وارد مشهد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین رضایی با اعلام این خبر، اظهار کرد: هم اینک ۳۳ هزار زائر پیاده امام رضا(ع) نیز در جاده‌های منتهی به مشهدالرضا در حرکت هستند. با توجه به ایجاد ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیران، برای خدمت رسانی مطلوب به زائران پیاده به حدود ۶۰ ایستگاه دیگر در محدوده ۹۷۰ کیلومتر مسیر نیاز است. از مجموع ایستگاه‌های صلواتی امسال، ۲۵۵ مورد برای اسکان شبانه با ظرفیت ۴۹ هزار مرد و ۴۵ هزار زائر زن در مسیر جاده‌ای آماده شده است.

وی افزود: امسال تعداد سرویس‌های بهداشتی واقع در مسیر پیاده روی زائران به هزار و ۸۶۵ چشمه و تعداد حمام‌های واقع در مسیر به ۵۶۶ باب افرایش یافته است. همه هزینه‌های عمرانی و خدماتی در ایستگاه‌های صلواتی توسط خیران تامین می‌شود و بخش پشتیبانی جاده‌ای از توان مردمی خوبی برخوردار است.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در محور فاروج ـ مشهد ۷۸ ایستگاه با ظرفیت خواب ۲۳ هزار نفر، در محور سرخس ـ مشهد ۱۵ ایستگاه با ظرفیت خواب هزار و ۲۰۰ نفر، در مسیر رباط - سبزوار - مشهد ۹۶ ایستگاه با ظرفیت خواب ۳۲ هزار نفر با امکانات رفاهی آماده شده و مابقی ایستگاه‌ها در دیگر محورها متمرکز است.

رضایی ادامه داد: تمهیدات لازم برای تامین ۲ میلیون قرص نان برای زائران در محورهایی ورودی به مشهد با نصب دستگاه‌های پخت نان و مساعدت استانداری و فرمانداری و کارگروه آرد و نان خراسان رضوی انجام و آب شرب و غیرشرب ایستگاه‌های صلواتی نیز تامین شده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود ادارات اوقاف و مجموعه آستان قدس رضوی و دیگر مراکز خیریه که نذر آب دارند، آن را به زائران پیاده اختصاص دهند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: اقدامات تامین هشت هزار و ۳۰۰ کپسول گاز و تامین نفت و گازوئیل درخواستی ایستگاه‌ها در حال پیگیری است.

وی اظهار امیدواری کرد که با ورود دستگاه‌های آب‌سردکن و یخ‌ساز بتوان یخ مورد نیاز ایستگاه‌های پرتردد صلواتی را تامین کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha