چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
مهدوی ارفع

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: سومین دوره قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) با هدف ارتقای فرهنگ میزبانی و خدمت‌رسانی به زائران علی بن موسی الرضا(ع) آغاز شده و تا پایان صفر ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به معرفی طرح هم‌محله امام رضا(ع) پرداخت و اظهار داشت: قرارگاه هم محله امام‌رضا(ع) امسال برای سومین دوره در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری این قرارگاه را ارتقای فرهنگ میزبانی مجاوران حضرت رضا(ع) و خدمت‌رسانی به زائران آن حضرت دانست و گفت: این قرارگاه توسط همسنگران مسجدی و مساجد راهبری می‌شود و در این طرح ارکان مسجد از جمله ائمه جماعات مساجد در شهرستان مشهد پای کار اسکان و اطعام زائران هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: سال گذشته ۳۱۲ مسجد پای کار آمدند و هر شب بیش از ۷۴ هزار نفر اسکان رایگان در مساجد و بیش از ۲۷۰ هزار اطعام برای زائران حضرت رضا(ع) صورت گرفت.

حجت الاسلام مهدوی ارفع، با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه هم محله امام رضا(ع) از سه روز پیش، خاطرنشان کرد: امسال نیز پیش بینی شده در مرحله اول به بیش از ۱۰۰ هزار نفر و در بیش از ۴۰۰ مسجد در سطح شهر مشهد اسکان داده شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت گسترده‌تر مردم و مساجد محلات برای بهره‌مندی بهتر زائران رضوی از اسکان، عنوان کرد: امیدواریم با همت مردم و مسجدی‌ها، تعداد مساجد و اماکنی که در اختیار قرارگاه قرار می‌گیرد، بیش از این باشد و پیش‌بینی از جهت تعداد مساجد اسکان نیز آن است که این آمار امسال به هزار واحد برسد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۹ هزار زائر در مدت سه روز گذشته از آغاز فعالیت قرارگاه هم محله امام رضا(ع)، ابراز کرد: امیدواریم امسال بتوانیم خدمت‌رسانی شایسته‌تری به زائران حضرت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، به سامانه zaer.masjedona.ir اشاره کرد و گفت: مساجد و مردم با مراجعه به این سامانه خدماتی که می‌توانند در خدمت‌رسانی به زائران رضوی ارائه دهند را ثبت کنند که این خدمات می‌تواند هر نوع خدمتی اعم از اسکان، حمل و نقل یا مهارتی باشد که می‌توان در اختیار زائران حضرت رضا(ع) قرار گیرد و از سوی دیگر زائران نیز می‌توانند با مراجعه به این سامانه، خدمت‌های موردنیاز خود را دریافت نموده یا با شماره تلفن ۳۲۰۳۲۰۴۰ با پیش شماره مشهد (۰۵۱) ارتباط برقرار کنند.

وی ضمن اشاره به فراوانی افراد ثبت نام شده در قرارگاه هم محله امام رضا(ع) از استان‌های مختلف طی ۳ روز آغاز فعالیت قرارگاه، اظهار کرد: فراوانی درخواست اسکان در این چند روز شامل ۱۴ درصد درخواست اسکان از استان قم، ۱۳ درصد درخواست اسکان از اصفهان، ۱۰ درصد درخواست اسکان از تهران، ۹ درصد درخواست اسکان از استان یزد و بخش‌هایی از استان‌های دیگر بوده که امیدواریم بتوانیم این خدمت‌رسانی را به همه استان‌های کشور گسترش دهیم و زائران علی بن موسی الرضا(ع) از این ظرفیت مساجد بهره‌مند شوند و زیارت خود را با خاطری آسوده انجام دهند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha