پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ |۲۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 29, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ مسئول قرارگاه هم‌محله امام رضا(ع) گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته با ظرفیت بیشتری توفیق خدمت به زائران رضوی را داریم که در ۴ روز فعالیت رسمی قرارگاه بیش از ۲۷هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم از خدمات هم‌محله امام رضا(ع) استفاده کرده و رضایت داشته باشند.

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا، مسئول قرارگاه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از مشهد با اشاره به اینکه قرارگاه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام برای سومین سال فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: این قرارگاه هر سال در دهه آخر ماه صفر با هدف ارتقای فرهنگ میزبانی از زائران آقا علی بن موسی الرّضا علیه‌السلام همچنین ساماندهی ظرفیت‌های مردمی برای میزبانی از زائران تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال‌های گذشته با ظرفیت بیشتری توفیق خدمت به زائران رضوی را داریم که در ۴ روز فعالیت رسمی قرارگاه بیش از ۲۷هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم از خدمات هم‌محله امام رضا علیه‌السلام استفاده کرده و رضایت داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدنیا با بیان اینکه قرارگاه هم محله امام رضا(ع) با محوریت مساجد و ارکان مساجد مشهد در سال جاری بنا دارد در هر شب بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران علی بن موسی الرّضا علیه‌السلام را میزبانی کند، گفت: سال گذشته به‌طور میانگین ۷۰۰هزار نفر توسط خود مساجد پذیرایی و اطعام دریافت کردند و امسال علاوه بر این میزان یکی از فعالیت‌های خوب و جدید قرارگاه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام راه‌اندازی قرارگاه مرکزی اطعام است که به‌صورت متمرکز حداقل در هر روز ۳۰هزار پرس غذا تدارک دیده و در اختیار زائران قرار داده خواهد شد.

وی ادامه داد: قرارگاه هم محله امام رضا علیه‌السلام علاوه بر خدمت اسکان و مسائل حول آن به نذر خدمت و مهارت به زائران و حمل و نقل رایگان نیز می‌پردازد و همه همشهری‌ها و مجاوران عزیز رضوی می‌توانند برای مشارکت در میزبانی از زائران به سامانه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند تا همکاران ما با آن‌ها تماس بگیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: پل‌های ارتباطی ما در سامانه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام به آدرس zaer.masjedona.ir و تلفن ۳۲۰۱۲۰۴۰ با کد ۰۵۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی زائران علی بن موسی الرضا علیه‌السلام است و همچنین زائران می‌توانند آنچه از ما انتظار دارند را هم در سامانه ثبت کنند و امیدواریم توفیق میزبانی از زائران امام رضا علیه‌السلام برای سومین سال را قدر بدانیم.

وی در پایان از همه کسانی که دست به دست هم دادند تا این قرارگاه و فعالیت‌های ارزنده آن شکل بگیرد شامل ارکان مساجد و تشکل‌های مسجدمحور و دیگر همکاران تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha