جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ رئیس اداره خدمات و روشنایی حرم مطهر رضوی گفت: کتیبه‌های مخصوص دهه پایانی ماه صفر مزین به اشعار رضوی در حرم مطهر نصب شد

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدمهدی حق‌طلب، رئیس اداره خدمات و روشنایی حرم مطهر رضوی در خصوص سیاه‌پوشی صحن و سرای حرم مطهر رضوی ویژه دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: از روز ۶ شهریورماه، تمامی کتیبه‌ها و پرچم‌ها، به‌طور ویژه در صحن انقلاب و سایر صحن‌های حرم مطهر رضوی نصب شد.

حق‌طلب با بیان اینکه ۵۶ نفر از پرسنل رس قبلمی و نیروهای افتخاری در مراسم سیاه‌پوشی حضور داشتند، گفت: از محرم امسال کارگروه تزئینات محیطی ذیل اداره خدمات و روشنایی تشکیل شده و تصمیم‌گیری درباره بخش‌های محتوایی و فنی نصب کتیبه‌ها به عهده این کارگروه است و بر اساس طراحی این کارگروه، نصب کتیبه‌ها در چهار الگو در حرم مطهر رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: الگوی نخست نصب کتیبه‌های بزرگ متراژ ویژه سر در ایوان‌هاست که ۱۳ کتیبه بزرگ به متراژ ۹۱۱ مترمربع نصب شده که شعار محوری و اصلی آن بر روی ایوان طلای صحن انقلاب «در سایه‌سار شماییم، با شما سربلندیم» است، همچنین در هشت ایوان کوچک صحن انقلاب نیز کتیبه‌هایی نصب شده که اشعار آن در مدح و سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت حضرت رضا(ع) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.

حق‌طلب گفت: الگوی دوم نصب، کتیبه‌های عمودی دیواری است که شامل ۱۱۳ متر مربع پارچه و ۶۰ کتیبه است که به طور ویژه در صحن انقلاب نصب شده و با اشعار رضوی، مزین شده است، الگوی سوم نیز نصب سیاه‌پوشی ارتفاعات است که شامل پنج گلدسته، دو سقاخانه و نقاره‌خانه به متراژ ۱۲۹ متر مربع می‌شود که متن اصلی آن «الصدیق الشهید» است.

وی ادامه داد: الگوی چهارم نیز اهدای کتیبه و پارچه مشکی بنابه‌درخواست بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی است که تاکنون کتیبه‌هایی در باب الکاظم (ع) و صحن امام حسن مجتبی (ع) نصب شده و متراژ آن ۱۳۴ مترمربع است.

رئیس اداره خدمات و روشنایی حرم مطهر رضوی گفت: در مجموع هزار و ۲۸۷ متر مربع کتیبه‌آرایی ویژه دهه پایانی ماه صفر در حرم مطهر رضوی انجام شده که ممکن است در صورت نیاز، این عدد افزایش یابد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha