سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
چهارمین جلسه شورای اداری بسیج استان خراسان رضوی

حوزه/ غیاثی با تأکید بر اینکه در جغرافیای مأموریت و مسئولیت خود باید به سخنان مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهار کرد: فارغ از آمدن دولت، رفتن دولت قبل، آنچه واقعاً امروز به‌عنوان یک فرصت، مسئولیت در اختیار ما گذاشته‌شده است مسئولیت وظیفه خود را به‌درستی انجام دهیم؛ بااراده محکم کارها را انجام دهیم بایستی طوری عمل کنیم که هیچ تفاوتی با ماه قبل نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا، امروز سه‌شنبه ۶ شهریورماه در چهارمین جلسه شورای اداری بسیج استان خراسان رضوی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ آقای پزشکیان، اظهار کرد: سخنان ایشان نقشه راه دولت و ملت است؛ دولت‌های مختلف از جناح‌های گوناگون را بعد از انقلاب اسلامی درک کردیم، سپاه پاسداران نیز وظیفه خود می‌داند در کنار دولت باشد و در این زمینه کمک‌های لازم را خواهد کرد.

وی بابیان اینکه فرمانده کل سپاه پاسداران بعد از تنفیذ آقای پزشکیان بیانیه دادند و در این بیانیه تأکید کردند در خدمت دولت هستند، افزود: موفقیت در عرصه‌های نظامی، حاکمیت با حمایت از دولت محقق می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه به تبیین فرمایشات امام خامنه‌ای در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود توجه به ثروت عظیم ملت و ظرفیت‌های بزرگ کشور تأکید کردند؛ دولت ظرفیت‌های انسانی را به ظرفیت‌های مادی اولویت دهد، حتی اعتراض افراد را نیز در زمره ظرفیت‌ها بداند لذا این فرمایشات دارای پیام ظریف و مهمی است از این باب، که اگر کسی به چیزی و موضوع اعتراضی داشت نه‌تنها نباید او را نفی کرد بلکه باید به چشم ظرفیت به او نگریست.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن توجه به ظرفیت ملت به مطالبه کار جهادی در دولت تأکید کردند، لزوم کار جاری و اجتناب کنترل از راه دور، شاخصه‌های کار جهادی، خستگی‌ناپذیری ازجمله نکات مهمی است که ایشان در مراسم تنفیذ اشاره کردند.

غیاثی با تکیه به سخنان مقام معظم رهبری مصداق بروز کار جهادی را در چند نوبت حضور در میدان دانستند که برای این دولت هم مورد تأکید قرار دادند، اضافه کرد: نکته بعدی که در تنفیذ فرمودند تعامل ارکان مختلف کشور از سه قوه گرفته تا نیروهای مسلح و سایر نهادهای مهم و اثرگذار در مباحث کلان که وظیفه‌دارند به دولت کمک کنند.

وی اولویت اقتصادی در کنار سایر اولویت‌ها از مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را از دیگر تأکیدات امام خامنه‌ای در مراسم تنفیذ بیان کرد و گفت: امروز ازلحاظ زمانی اولویت با مسائل اقتصادی است؛ تحرک اقتصادی حساب‌شده قوی نیاز به پیگیری دارد تا وضعیت مردم بهبود پیدا کند به‌عنوان یک کار فوری و کوتاه‌مدت در دستور کار دولت قرار گیرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) توجه مسئله ارزش پول ملی، تولید، سرمایه‌گذاری، مسئله بهبود فضای کسب‌وکار و مسائل اساسی دیگر را از فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در روز تنفیذ اشاره کرد و اضافه کرد: توجه به توان داخلی کشوردر دولت موردتوجه قرارگیرد، همچنین هیچ مسئله داخلی را متوقف و آویزان به یک موضوع خارجی نباید کرد.

وی در ادامه اشاره به بخشی دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: سیاست خارجی پویا، فعال و مبتنی به منافع ملی را تأکید کردند؛ تحکیم ارتباط با همسایگان، گسترش میدان دیپلماسی کشور به‌عنوان نمونه گسترش همکاری با آفریقا و آسیا و همچنین قدرشناسی نسبت به کشورهایی که در سال‌های سخت و فشارهای دشمن درصحنه بین‌المللی و کاهش فشارهای اقتصادی در کنار ایران بودند مورد توجه قرار دادند .

غیاثی بابیان اینکه مقام معظم رهبری در این نشست با بیان اینکه ارتباط با اروپا اولویت نیست علت آن را به نوع رفتار و عملکرد کشورهای اروپایی به‌خصوص در چند سال اخیر اشاره کردند، یادآور شد: این کشورها نتوانستند سیاست مستقلی از آمریکا داشته باشند و عملاً به بازوی کاخ سفید برای تحمیل فشارهای مختلف به ایران تبدیل شدند البته در پایان می‌فرمایند اروپا می‌تواند با تغییر رفتار خود به مدار اولویت دیپلماسی کشور ما بازگردد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه در جغرافیای مأموریت و مسئولیت خود باید به سخنان مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهار کرد: فارغ از آمدن دولت، رفتن دولت قبل، آنچه واقعاً امروز به‌عنوان یک فرصت، مسئولیت در اختیار ما گذاشته‌شده است مسئولیت وظیفه خود را به‌درستی انجام دهیم؛ بااراده محکم کارها را انجام دهیم بایستی طوری عمل کنیم که هیچ تفاوتی با ماه قبل نداشته است.

در ادامه این نشست مدیران ادارات دولتی گزارش از اقدامات و فعالیت‌های خود را ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha