سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ معاون شهردار گفت: همزمان با دهه پایانی صفر، ۳۰۰ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم‌ مطهر با همکاری تشکل‌ها برپا خواهد شد، همچنین ۱۱ خط اتوبوسرانی در سه روز پایانی صفر به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، جاوید کیانی در نشست خبری تشریح اقدامات دهه آخر صفر با اصحاب رسانه، اظهار داشت: یکی از مهم ترین رسالت‌های مدیریت شهری، خدمت‌گزاری به زائران است که در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا خدمت‌گزاران خوبی برای زائران امام مهربانی‌ها باشیم.

وی افزود: در روزهای پایانی ماه صفر، میزبان خیل عظیمی از زائران داخلی و خارجی هستیم که در این راستا از اردیبهشت ماه تدابیر اولیه اتخاذ شده و نسبت به بررسی موضوعات سال‌های گذشته آسیب شناسی کردیم تا اگر خدمت‌رسانی ایرادی داشته آن را برطرف کنیم.

کیانی تصریح کرد: ستاد دهه آخر صفر با ۶ کمیته تشکیل شد که شامل کمیته‌های تکریم و استقبال از زائران، حمل و نقل شهری، اطلاع‌رسانی، خدمات شهری برای موارد اجرایی و دو کمیته بازرسی و نظارت و حراست برای ارزیابی فعالیت‌ها است.

آماده‌سازی ۵۰ مرکز اسکان با ظرفیت ۶۳ هزار نفر

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: با توسل به حضرت رضا(ع) از فردا ستاد دهه آخر صفر با حضور تمامی معاونت ها و نیروهای خدمت رسان طی مراسم « اذن خدمت» کار خود را شروع خواهند کرد.

وی افزود: تنظیف معابر شهری با حضور ۵۸۰۰ پاکبان در سه شیفت کاری در دهه پایانی صفر انجام می‌شود؛ شست‌وشوی مسیرها با اولویت ورودی‌های حرم‌مطهر را در دستور کار قرار دادیم و با توجه به حجم میلیونی زائر، شهر ما تمیزترین شهر است که نتیجه زحمات نیروهای خدوم شهرداری است.

کیانی بیان کرد: استقرار ۳۱ دستگاه پسماند در مبادی و اطراف حرم، جانمایی وضوخانه و آماده باش ۱۰۰ درصدی با ۱۵۰ نیروی عملیاتی آتش نشان در هسته مرکزی شهر از جمله تمهیدات لازم ما است. راه اندازی چشمه های بهداشتی و حمام های سیار با محوریت منطقه ثامن در دستور کار قرار گرفت. همچنین تجهیز ۵۰ مرکز اسکان موقت با ظرفیت ۶۳ هزار نفر شب برای این ایام درنظر گرفته شده است.

برپایی ۳۰۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی حرم مطهر

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: ایستگاه‌های استقبال از زائر در مبادی وروردی شهر مستقر شده‌ و آماده پذیرایی از زائران هستیم؛ این ایستگاه‌ها در محورهای نیشابور، کلات، سرخس، قوچان،طرقبه و شاندیز جانمایی شده‌اند؛ همچنین ۳۰۰ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم‌ مطهر با همکاری تشکل‌ها برپا خواهد شد.

وی گفت: ارائه خدمات در ۱۵ ایستگاه راهنمای زائر و انجام‌ فضاسازی‌های ویژه شهری با محوریت شهادت امام رضا(ع) از جمله اقدامات ما است.

کیانی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل شهری، مهم‌ترین موضوع تقویت ناوگان اتوبوسرانی و کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری است، همچنین در سه روز پایانی صفر این ناوگان به صورت رایگان خدمت‌رسانی می کند و ۱۱ خط اتوبوسرانی به صورت شبانه روزی فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha