سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
کد خبر: 1179201
۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
اعزام زائران رضوی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از سفر ۱۳ هزار زائر استان به‌ مشهد مقدس به‌مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) خبر داد

به گزارش خبرگزاری حوزه از بجنورد، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: تعداد ۱۱۰ کاروان در قالب ۱۳ هزار زائر از استان به‌صورت پیاده و سواره در دهه آخر صفر به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

وی افزود: در هر کاروان پیاده یک روحانی و مبلغ حضور دارند تا به بیان احکام شرعی، تبیین مسایل معرفتی و اعتقادی با محوریت سیره زندگی امام رضا(ع) بپردازند.

رفیعی با اشاره به برپایی ۶۰ موکب از مسیر دوراهی دشت تا خروجی شهرستان فاروج به‌منظور ارائه خدمات به زائران این امام رئوف، تصریح کرد: این موکب‌ها به‌صورت مردمی و با استفاده از ظرفیت خیران برپا شده و به دلدادگان امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات‌دهی ۵۳ مسجد در مسیر عبوری استان به خراسان‌رضوی به منظور ارائه خدمت به زائران پیاده، تصریح کرد: جدای از ارائه خدمات مساجد بین راهی به هیئت‌های مذهبی، ایستگاه‌های بین راهی نیز در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و فاروج به‌صورت ثابت و سیار برای پذیرایی از زائران در طول مسیر پیش‌بینی شده است.

رفیعی اظهار کرد: برخی از هیئت‌های مذهبی حرکت خود به سمت مشهد مقدس را از روزهای گذشته آغاز کرده‌اند و برخی هم روز گذشته همزمان با اربعین حسینی این حرکت معنوی را انجام دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha