سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
جمعیت هلال احمر

حوزه/ دبیرکل جمعیت هلال احمر با توجه به نزدیک‌شدن به دهه پایانی ماه صفر گفت: در طرح «قدم به قدم» سه هزار نیروی جوان هلال احمر از سراسر کشور در چهار محور منتهی به حرم رضوی برای ارائه خدمت به افراد کم‌توان با بیش از ۷۰۰ چرخ ویلچر کمک‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد سردار یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، امروز، ششم شهریورماه در مراسم افتتاح طرح ملی خدمت‌رسانی به زائران حریم رضوی در دهه پایانی صفر که در پایگاه امداد و نجات هلال احمر استان برگزار شد، ضمن یادبود و گرامی‌داشت همه شهدا به‌ویژه شهدای دولت و خدمت، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در همین ساعات نیز درگیر مراسم اربعین حسینی است که قریب به ۲۲ هزار نفر برای پشتیبانی بهتر این مراسم مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۵۰۰۰ نفر نیروی امدادی، کادر پزشکی و درمانی با حدود ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در خاک عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) هستند و امروز نیز در امتداد خدمات هلال احمر به زائران حسینی، ویژه زائران امام مهربانی نیز تدابیر خوبی اندیشیده شده و هماهنگی سایر دستگاه‌ها، برای خدمات‌رسانی در حال برنامه‌ریزی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه توجه ویژه و نگاهی ملی برای ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر شده است، گفت: بیش از ۲۴۰ خودرو امدادی توسط هلال احمر به‌کار گرفته می‌شود، ۱۱۶ پایگاه ثابت و سیار نیز در مسیر تسهیل ارائه خدمات به زائران برنامه‌ریزی شده است، همچنین نزدیک ۱۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم درگیر طرح «همسفران خورشید» هستند و در طرح «قدم به قدم» نیز ۳۰۰۰ نیروی جوان هلال احمر از سراسر کشور در ۴ محور منتهی به حرم رضوی برای ارائه خدمت به افراد کم‌توان با بیش از ۷۰۰ چرخ ویلچر کمک‌رسانی خواهند کرد.

سلیمانی بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ تیم امدادی با ظرفیت ۴۰۰ نفر در راه‌های منتهی به حرم مطهر نیز مستقر شده‌اند و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی و کمک به نیروهای وزارت بهداشت و درمان نیز از دیگر اقدامات هلال احمر است. همه برنامه‌ها در مسیر تسهیل آرامش زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به گرمای شدید امسال نسبت به سال گذشته با هماهنگی و هم‌افزایی شکل گرفته، قطعاً شاهد نقطه عطف در ارائه خدمات خواهیم بود.

در ادامه مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با عرض تسلیت ایام و گرامی‌داشت یاد شهدای دولت و خدمت، اظهار کرد: از اهتمام و توجه ویژه امداد و نجات هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، بهداشت و درمان، شهرداری‌های مشهد و استان و همه مجموعه‌های خدمت‌رسان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: دو مناسبت محوری برای حضور زائران در مشهد وجود دارد که شامل ایام نوروز و دهه آخر صفر می‌شود و همچنین در دهه کرامت سیل عظیمی از زائران وارد شهر مشهد می‌شوند، به طوری‌که سال گذشته بیش از ۶ میلیون زائر در دهه آخر صفر وارد مشهد شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد زائران از مسیرهای جاده‌ای برای رسیدن به مشهد طی طریق می‌کنند و در نتیجه ضرورت فراهم‌آوردن امکانات جاده‌ای به‌ویژه حوزه امداد و نجات جاده‌ای برای تصادفات و ارتقای خدمت‌رسانی یک اولویت است.

گنابادی‌نژاد با به فال نیک گرفتن برگزاری این آیین گفت: امیدواریم خدمات دهه پایانی صفر مورد رضایت ولی نعمت‌مان قرار گیرد و امیدواریم امسال با مجموعه شرایطی خاص مانند احتمال ورود بیماری‌های واگیر از کشورهای همسایه و گرمای شدید، بتوانیم با افزایش ضریب ملاحظات پیشگیری‌، کنترل و غربالگری‌ها خدمت‌رسانی بهتری را داشته باشیم.

سیدعلی منیری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه دستگاه‌های طرح خدمت‌رسانی، اظهار کرد: امروز وفاق، همبستگی و همدلی شیفتگان و دلبستگان امام رضا(ع) در این جمع قابل مشاهده است که از جمله آنها می‌توان به پلیس راهور، نیروی انتظامی و فراجا، مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرداری، آتش‌نشانی، اورژانس و همه زیر مجموعه‌هایی که یاری‌رسان امر خدمت بودند، اشاره کرد و امید است بتوانیم با همه تدابیری که اندیشیده شده، خدماتی در شأن زائران امام رضا(ع) ارائه دهیم.

در انتهای مراسم افتتاح طرح ملی خدمت‌رسانی به زائران حرم رضوی در دهه پایانی ماه صفر، رزمایش خودروهای خدمت‌رسان انجام شد که در این طرح ۷ استان با ۳۰ خودروی امدادی به مشهد آمده‌ بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha