جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کریمی تبار

حوزه/ امام جمعه ایلام بر لزوم اطلاع‌رسانی مسئولان درباره خدمات نظام در هفته دولت تأکید کرد و به تبیین نکات کلیدی رهبری در دیدار با دولت چهاردهم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: رهبری در دیدار دولت چهاردهم نکات ارزشمندی را بیان و مسیر درست راه را برای دولت جدید ترسیم و مشخص کردند که عمل به این فرامین و رهنمون ها موفقیت دولت چهاردهم را در پی خواهد داشت.

وی افزود: دشمنان بعد از تایید صلاحیت هیات وزیران توسط مجلس شورای اسلامی، شبهاتی را مبنی بر انتخاب وزرا توسط رهبری و عدم کارایی مجلس و رئیس جمهور در انتخاب وزرا به جامعه القا کردند که رهبری در سخنان اخیر خود این شبهات مسموم را پاسخ دادند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: رهبری در مسائل اجرایی دولت ها دخالت ندارند و طبق قانون اساسی رهبری فقط سیاست های کلی نظام را ابلاغ می کند و در انتخاب و معرفی وزرا توسط ریاست جمهوری به مجلس نیز دخالت نمی کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رهبری در دیدار با دولت چهاردهم رسیدگی به وضعیت زندگی مناطق محروم کشور و اجرای عدالت اجتماعی برای همه اقشار جامعه را تاکید کردند.

وی ادامه داد: انتظار می رود باتوجه به رای قاطع نمایندگان به همه وزرای پیشنهادی با گرایش های مختلف سیاسی، دولت جدید در انتخاب مدیران شاخصه هایی چون تخصص و توانمندی فارغ از هر گونه جناح و باند فکری و سیاسی را مد نظر داشته باشد تا از نخبه سوزی افراد متعهد و توانمند به بهانه های سیاسی جلوگیری شود و شایستگی ها باید به جای انتخابات سیاسی و فکری در انتخاب مدیران دخیل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: شرایط کنونی ساکنان غزه و فلسطین دشوار و سخت است و رژیم صهیونیستی با تسلیحات کشتار جمعی آمریکا اقدام به نسل کشی فلسطینی ها در نوار غزه کرده است و در حالی این جنایات وحشتناک در باریکه غزه رخ می دهد که هیچ کشوری جرات تکذیب هلوکاست دورغین را ندارد.

وی گفت: مجامع بین المللی و قدرت های برتر دنیا در برابر جنایات اسرائیل در فلسطین سکوت کرده اند و ایران را نسبت به ترور اسماعیل هنیه توسط عوامل اسرائیل به خویشتنداری دعوت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: آمریکا به جای عدم حمایت از جنایات بیشمار رژیم صهیونیستی در فلسطین و سکوت در این زمینه، خواهان عدم پاسخگویی ایران اسلامی نسبت به ترور اسماعیل هنیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha