یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
شیخ حسن عبد الله

حوزه/ شیخ حسن عبدالله، بر نقش امام سید موسی صدر، در ایجاد مکتبی در جنبش درگیری های انسانی و عقیدتی، مقاومت در برابر ظلم و بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی و مقاومت و مقابله با ظالمان تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل در لبنان در استقبال از هیئت های داخلی، دینی و حزبی در دارالفتوای جعفری در شهر صور، بر نقش امام سید موسی صدر، در ایجاد مکتبی در جنبش درگیری های انسانی و عقیدتی، مقاومت در برابر ظلم و بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی و مقاومت و مقابله با ظالمان تأکید کرد و گفت: ایشان با بیان اینکه تعامل با اسرائیل حرام و اسرائیل شرّ مطلق است، فتوای منع تعامل با رژیم غاصب صهیونیستی را صادر کرد.

وی اشاره کرد: ما در سالگرد ناپدید شدن امام سید موسی صدر و یارانش، به سر می بریم و لبنان به ویژه جنوب در شرایط سختی به سر می برد که خطرناک ترین آن تجاوزات کنونی اسرائیل به لبنان و مردم فلسطین است.

شیخ عبد الله تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که برخی می گویند جنگ غزه نشان دهنده جغرافیای آن مکان است، اما در واقع دشمن اسرائیلی در حال جنگ مستقیم با تمامی مردم فلسطین، با مردم لبنان و به طور کلی علیه انسانیت در جهان است.

مفتی صور و جبل عامل بیان داشت: زندگی امام موسی صدر پر از اتفاقات و تحولات بود و این دوران با حوادثی در لبنان همراه بود که باعث شد که او واقعیت توطئه علیه خاورمیانه را ببیند، به گونه ای که حضور یک رژیم غاصب در سرزمین فلسطین، تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی را تهدید می کند و او آن را در چشم انداز خود ترسیم می کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و دو یارانش، به اندیشه و رویکرد ایشان تجدید وفاداری می کنیم، زیرا به واسطه آنها لبنان برکت خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha