یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
صفایی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در تاریخ جهان هر جایی که انگلیس حمله کرد، آثار و بقاء استعماری خود را در آنجا نهادینه کرده، فرهنگ، سیاسیت و یا اقتصاد؛  اما در استان بوشهر به جهت عالمان بزرگ و سرداران رشید، فقط قبرستان ننگ آنها باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیش از ظهر امروز در کنگره یکصد و نهمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اظهار داشت: انگلیس چهار بار در 200 سال اخیر به بوشهر حمله کرد و هر بار عالمان بزرگ حکم به وجوب دفاع دادند و سرداران بزرگ در اوج آنها رئیسعلی حماسه آفریدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در تاریخ جهان هر جایی که انگلیس حمله کرد، آثار و بقاء استعماری خود را در آنجا نهادینه کرده، فرهنگ، سیاست و یا اقتصاد؛ اما در استان بوشهر به جهت عالمان بزرگ و سرداران رشید، فقط قبرستان ننگ آنها باقی مانده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه رئیسعلی دلواری یک نماد آسمانی دیانت و مقاومت است گفت: مردم استان به ویژه دلوار بر اساس دیانت، بصیرت، ولایت، مقاومت و مجاهدت در یک منظومه الهی و آسمانی و عرشی دارای یک معماری الهی شدند و در مقابل بیگانگان چنان کردند که تمام تاریخ پژوهان در این عرصه گواهند که بعد از شکست سخت انگلیس در دلوار، دیگر انگلیس به هیچ کشوری جرات حمله پیدا نکرد و آموخت که رئیسعلی دلواری یک مکتب مقاومت، دیانت و مجاهدت در دنیا تاسیس کرده است، بنابراین به دنبال استعمار نو و فرانو رفتند و دیدند که با استعمار کهنه نمی توان کاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: اکنون مردم استان بوشهر هماهنطور که رهبری فرمودند مقاومت فرهنگ این مردم است و مقاومت در جان تمام مردم استان جریان دارد و در منظومه ولایتمداری تابع رهبری هستند. اکنون هم اگر بیگانه ای بخواهد به ایران اسلامی تجاوز کند، مردم استان در صدر آنها دلوار از حریم دین و انقلاب و ولایت دفاع می کنند و خلیج فارس را گورستان ننگ متجاوزان خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: ما از رئیسعلی دلواری آموخته ایم که باید در منظومه ولایت خود را تعریف کنیم و آموخته ایم که باید در مداری باشیم که شمس الشموس آن ولایت است. به همین جهت استان بوشهر به دارالحماسه و استان ولایتمدار مشهور است.

وی افزود: شناسنامه استان بوشهر و دلوار، ولایتمداری، مجاهدت و مقاومت در قبال بیگانگان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha