جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
خدری

حوزه/ امام جمعه چغادک گفت: شهید رئیسعلی دلواری و مبارزان بوشهری از تسلط استعمارگران انگلیسی بر ایران جلوگیری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری امام جمعه بخش چغادک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری گفت: شهید رئیسعلی دلواری و مبارزان بوشهری از تسلط استعمارگران انگلیسی بر ایران جلوگیری کردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: دوازدهم شهریورماه سالروز شهادت رئیس علی دلواری به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است که مردم مومن بوشهر یعنی کل استان بوشهر از دشتی و تنگستان گرفته تا مردم دشتستان و خود مردم بوشهر همه این‌ها جمع شدند و با استعمارگری انگلیس مبارزه کردند.

وی افزود: حتی مردم چغادک که محل تلاقی نیروهای مجاهد و مبارز با استعمار بود از جاهای مختلف و از قومیت‌های مختلف آمدند و در اینجا جمع شدند و کمک کردند به نهضت رئیسعلی دلواری و دشمن را عقب راندند.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: اگر این‌ها نبودند واقعا استعمارگران انگلیسی به تدریج بر سراسر ایران مسلط می‌شدند. دولت مرکزی دولت ضعیفی بود دولت رضاخان قلدر برای مردم ایران قلدر بود اما در مقابل دشمنان، ضعیف و بی عرضه بود، لذا در جنوب رئیسعلی دلواری مردم را دور خودش جمع کرد و با حکم علما و مجتهدینی مثل علامه بلادی که در بوشهر ساکن بود و فرمان جهاد می‌داد و فرمان جنگ با استعمارگران می‌داد.

امام جمعه چغادک بیان کرد: این‌ها در مقابل انگلیس ایستادند و استعمار انگلیس همچنان که هندوستان را تسخیر کردند و سال‌های زیادی هندوستان تحت سیطره انگلیس بود، ایران را هم تسخیر می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: بوشهری‌های عزیز و اقوام مختلف استان بوشهر دور هم جمع شدند و با انگلیس مبارزه کردند، به شهادت رسیدند ولی اجازه پیش روی به انگلیس را ندادند کل ایران را بگیرد، لذا باید یاد این مبارزان قهرمان را همیشه زنده نگه داشت و باید از آنها الگو گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha