جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: رئیسعلی دلواری با قدرت ایمان و الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا علیه استعمار انگلیس قیام کرد و امروز مکتب شهید رئیسعلی دلواری هزاران رئیسعلی را تربیت کرده و به جامعه اسلامی تحویل داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت سالروز ارتحال پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، به آیه ۳۵ سوره مائده اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی اعمالی مانند نماز، روزه، حج و جهاد را می‌توان وسیله‌ای برای استغفار و طلب حاجت از خداوند قرار داد، حتماً انسان‌های صالح و وارسته‌ای که حجت خدا و روح عبادات هستند را می‌توان وسیله و شفیع به درگاه خداوند قرار داد.

وی بیان کرد: دو ماه شیعیان در انجام کارهای خیر، اطعام، انفاق، مهمان نوازی، گره گشایی از کار مومنین، ذکر نام عزاداری و اشک بر مصائب اهل بیت(ع) و تعظیم شعائر دینی، زیارت کربلای معلی و حضور در اجتماع میلیونی اربعین و خدمت مخلصانه به زائران سیدالشهدا مشغول توسل بودند.

حجت الاسلام زاهدوست، با اشاره به فعالیت چند موکب شهرستان دشتی در ماه صفر گفت: چند موکب فعال به صورت شبانه روز در سطح شهرستان در خدمت زائران بودند، با این حرکت مردمی برگ‌زرین دیگری بر افتخارات معنوی این دیار مذهبی و اهل بیت دوست اضافه شد و امیدواریم این حرکت عامل برکت معنوی در سطح شهرستان باشد.

امام جمعه خورموج به ۱۰ شهریور سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ اشاره کرد و گفت: دستورات دینی برای پرهیز و مقابله با ربا بعنوان ام الخبائث اقتصادی شفاف و صریح است، ریشه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی به استفاده از ربا برمی‌گردد، لذا ربا باید از فضای فعالیت‌های بانکی و اقتصادی خارج شود.

حجت الاسلام زاهددوست بیان کرد: لازم است از بانک‌های قرض الحسنه مهر و رسالت که سنت قرض الحسنه و فعالیت‌های اقتصادی عاری از ربا را ترویج و عملیاتی کرده‌اند قدردانی کنیم.

وی با گرامیداشت ۱۲ شهریور سالروز شهادت سردار شهید رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار، ابراز کرد: رئیسعلی دلواری با قدرت ایمان و الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا علیه استعمار انگلیس قیام کرد و نام و حماسه خود را در تاریخ برای همیشه ماندگار کرد، امروز مکتب شهید رئیسعلی دلواری هزاران رئیسعلی را تربیت کرده و به جامعه اسلامی تحویل داده است.

حجت الاسلام زاهددوست خاطرنشان کرد: استکبار جهانی بداند اگر توطئه‌ای علیه ملت ایران و نظام اسلامی در سر داشته باشند شاگردان مکتب رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی خلیج فارس را به قتلگاه آمریکایی‌ها تبدیل خواهند کرد.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت شهید رئیسی، خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال ۱۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹۳۴ میلیارد تومان در سطح شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

حجت الاسلام زاهددوست ادامه داد: در بخش مسکن شهرستان دشتی توفیقات خوبی داشته، ۱۹۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری و ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه ۹ هزار متر مربع زیر ساخت، در بخش بهداشت و درمان شهرستان در سه سال اخیر و در دولت شهید رئیسی هرینه شده که انتظار داریم نواقصات پروژه مسکن ملی خصوصا تامین انشعاب آب و برق به سرعت برطرف شود.

امام جمعه خورموج ادامه داد: بهره‌برداری زمین‌های واگذار شده طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت هم معطل انشعاب آب و برق است که امیدوارم با همت مسئولان هر چه سریع رفع شود.

وی با بیان اینکه قطعی مکرر برق در پایتخت انرژی با انصاف سازگار نیست، اظهار کرد: استان بوشهر با این نعمت عظیم نفت و گاز و وجود نیروگاه اتمی نقش مهمی در تولید انرژی کشور دارد لذا نباید با قطعی مکرر برق در این روزهای گرم سال مواجه باشد.

وی تأکید کرد: برخی وسایل برقی مردم بر اثر نوسانات برق آسیب دیده، چه کسی یا نهادی پاسخگوی خسارتی که به وسایل برقی مردم ناشی از قطع و وصل مکرر برق اتفاق می‌افتاد است؟

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha