جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
غ

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا گفت: خطه جنوب همچنان مملو از رئیسعلی دلواری‌هاست، اگر استکبار جهانی توطئه‌ای علیه مردم ایران در سر داشته باشد جوانان برومند ما خلیج فارس و دریای عمان را به قتلگاه متجاوزان تبدیل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه اول نماز جمعه این هفته به پیام‌های آیه ۳۵ سوره مائده که آیه توسل می‌باشد اشاره کرد و اظهار داشت: توسل و شفاعت ریشه قرآنی دارد، استغفار پیامبر برای گناهکاران، وسیله قرار دادن حضرت یعقوب توسط برادران یوسف برای آمرزش، توبه آدم بر اثر توسل به کلماتی که خدا به او القا کرد، همه شواهد قرآنی بر رجحان توسل به اولیا خدا می‌باشد.

وی افزود: مردم مسلمان دو ماه با انجام کارهای خیر از قبیل اطعام، انفاق، مهمان نوازی، گره گشایی از کار گرفتاران، ترویج نام و سیره اولیا خدا، عزاداری بر مصائب اهل بیت، زیارت سیدالشهدا و خدمت به زائران مشغول تعظیم شعائر الله بودند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا، ابراز کرد: مردم پارسیان در حدود ۲۵ روز خدمت به زائران امام حسین(ع) در ۵ موکب روستاهای بوچیر، چهواز، عمانی و دو موکب شهر پارسیان به حدود ۴۰۰ هزار نفر زائر امام حسین(ع) از استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان وبلوچستان و برخی کشورهای همسایه در مسیر رفت و برگشت خدمت رسانی کردند.

وی تاکید کرد: بر خود لازم می‌دانم از تک تک زنان و مردان، طوایف و محلات، همه موکب داران و خیرین برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) تشکر نمایم.

امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه دوم، ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، بر برگزاری باشکوه مراسمات روزهای پایان ماه صفر تاکید کرد و از همه مردم و هیئات مذهبی جهت حضور در تجمع عظیم هیئات مذهبی در عصر روز ارتحال پیغمبر کنار مرقد شهدای گمنام دعوت کرد.

وی با اشاره به ۱۰ شهریور روز بانکداری اسلامی، اظهار کرد: ربا بر اساس آیه ۲۷۹ سوره بقره جنگ با خدا و رسول است، اما متأسفانه در برخی بانک‌ها هنوز مصادیق ربا وجود دارد.

وی ادامه داد: ما با هدف تشویق بانک‌ها به فعالیت اسلامی از دو بانک رسالت و مهر که سنت قرض الحسنه را ترویج و فعالیت‌های بدون ربا انجام می‌دهند تشکر می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم بساط ربا را از بانک‌ها ریشه کن نمایند.

وی به روز پدافند هوایی نیز اشاره کرد و گفت: در این روزها اهمیت پدافند بیش از گذشته روشن شده و ما باید در این زمینه قوی‌ترین باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا، با گرامیداشت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیس علی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس، ابراز کرد: مردمان شجاع جنوب همواره مرزبانان غیور ایران اسلامی بوده‌اند و بارها پوزه متجاوزان را به خاک زده‌اند.

وی تأکید کرد: خطه جنوب همچنان مملو از رئیسعلی دلواری‌هاست، اگر استکبار جهانی توطئه‌ای علیه مردم ایران در سر داشته باشد جوانان برومند ما خلیج فارس و دریای عمان را به قتلگاه متجاوزان تبدیل خواهند کرد.

وی با اشاره به دیدار دولت جدید با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با تشریح مشورت دادن به رئیس جمهور در تعداد اندکی از وزرا، خبر غیر واقعی در این زمینه را رد کردند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته اظهار نظرهایی از اعضای دولت مبنی بر گران کردن حامل‌های انرژی با تعابیر احساسی و غیر کارشناسی شنیده شد که از دولتمردان می‌خواهیم از ایجاد تنش در عرصه اقتصاد و معیشت مردم و در عرصه سیاست جدا خودداری کنند، مردم به دولت جدیدشان امیدوارند و ما امیدواریم دولت مسیر اشتباه دولت یازدهم و دوازدهم را نرود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha