یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
حرم

حوزه/ نزدیک به سه میلیون زائر بر اساس آمارهای منتشرشده تاکنون، برای ایام شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس وارد شده اند و پیش بینی می‌شود تا پایان دهه پایانی ماه صفر، هفت و نیم میلیون زائر در مشهد اقامت یابند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی با اعلام این خبر گفت: سال گذشته، ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در دهه پایانی صفر به مشهد مقدس مشرف شدند و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال ۷.۵ میلیون نفر به مشهد مقدس سفر کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس آمارهای منتشرشده تاکنون نزدیک به سه میلیون زائر ویژه دهه پایانی صفر به مشهد مقدس وارد شده اند.
وی در خصوص پیش‌بینی حضور زائران پیاده نیز اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها نزدیک به ۵۰۰ هزار زائر به صورت پیاده از چهار مسیر اصلی به سمت شهر مشهد و زیارت بارگاه منور رضوی رهسپار هستند؛ و برای خدمت رسانی به این زائران مقدمات برپایی موکب‌ها در طول مسیر توسط خود مردم فراهم شده است.
نظری در خصوص اسکان زائران دهه پایانی صفر در شهر مشهد گفت: نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر شب اسکان پیش‌بینی شده است که ۲۲۰ هزار نفر شب مرتبط با اسکان رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها و خانه‌مسافرها بوده که تاکنون ۸۰ درصد این ظرفیت رزرو شده است.
وی افزود: در بخش اقامتگاه‌های موقت مانند تجهیز برخی مدارس برای اسکان نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر و برای اقامت اضطراری همانند سالن‌های ورزشی نیز اسکان بیش از ۳۰۰ هزار نفر فراهم شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha