دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
کد خبر: 1180231
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
حج عمره

حوزه/ دارندگان فیش‌های عمره مفرده که قصد دارند در سال جاری راهی سرزمین وحی شوند خود را برای ثبت‌نام و اعزام به عربستان آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در حالی که حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار فیش عمره مفرده در دست مردم است و پس از ۹ سال انتظار، اردیبهشت‌ماه سال جاری پنج هزار زائر ایرانی موفق به حضور در سرزمین وحی شدند، مسئولان حج و زیارت از اعزام گروه‌های بعدی زائران عمره به عربستان از ماه ربیع‌الاول (اواخر شهریورماه) خبر دادند.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت به زودی فراخوان ثبت‌نام عمره اعلام می‌شود، البته با توجه به اینکه در سال گذشته حدود هفتاد هزار نفر برای اعزام به عمره ثبت‌نام کردند اما به دلیل اینکه عربستان ورود هواپیماهای ایرانی به این کشور را تأیید نکرد، سفر آنها لغو شد و لذا اولویت اعزام در این دوره با افرادی است که سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند.

در صورتی که ظرفیت اعزام به عمره با اولویت‌های اعلام شده، تکمیل نشود، سازمان حج و زیارت اولویت‌های بعدی را برای تشرف اعلام می‌کند.

یادآور می‌شود، ایران از سال ۱۳۹۴ اعزام زائران خود به عمره را تعلیق کرده بود اما با ازسرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان اعزام زائران عمره نیز مطرح و مورد تأیید دو کشور قرار گرفت و مقرر شد عمره از دی‌ماه سال ۱۴۰۲ از سرگرفته شود.

زائران ایران پس از ۹ سال وقفه، از سوم تا ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ عازم سرزمین وحی شدند، در این بازه زمانی نزدیک به پنج هزار نفر از هموطنانمان عمره به جای آوردند، طول مدت سفر این زائران ۱۰ روزه بود که پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اقامت داشتند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha