دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
1

حوزه / حجت الاسلام سبزی گفت: در زمینه‌های سلامت، مدرسه سازی، حمایت از نیازمندان و بیماران، اقدامات مناسبی از سوی خیرین انجام شده اما در حوزه فرهنگ و ورزش حضور خیرین بسیار کم رنگ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان مرکزی، حجت الاسلام محمد سبزی در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دولت شهرستان زرندیه با تاکید بر لزوم راه اندازی دو مجمع خیرین فرهنگ و ورزش، اظهار داشت: در زمینه‌های سلامت، مدرسه سازی، حمایت از نیازمندان و بیماران، اقدامات مناسبی از سوی خیرین انجام شده اما در حوزه فرهنگ و ورزش حضور خیرین بسیار کم رنگ است.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت دولت از خیرین، افزود: این انتظار وجود دارد که مجمع خیران استان با بهره‌گیری از توان خیران و صنایع راه اندازی شود، دولت نیز باید توجه ویژه به این مجمع داشته باشد.

حسین محمودی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم ابراز کرد: عملیات اجرایی فرهنگسرای شهرستان زرندیه که از ۱۵ سال پیش آغاز شده بود، امروز به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این فرهنگسرا در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با ۳۰۰ نفر ظرفیت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، یادآور شد: برای ساخت این فرهنگسرا ۶۰ میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

محمودی تکمیل فرهنگسراها را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اماکن برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم چهار فرهنگسرای نیمه تمام در شهرستان‌های خنداب، کمیجان، محلات و زرندیه تکمیل به بهره برداری رسیده و فرهنگسرای آشتیان و تالار مرکزی شهر اراک به عنوان بزرگترین طرح فرهنگی استان با ۹۰ درصد در حال تکمیل است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha