دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
23

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: ظلمی که امروز در فلسطین اشغالی شاهدش هستیم، محصول و ثمره تفکر اومانیستی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی طی سخنانی در نشست هم اندیشی علمی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان ضمن تسلیت فرارسیدن دهه آخر ماه صفر با اشاره به اهمیت و جایگاه بالای امر به معروف در دین اسلام ابراز داشت: امروز دشمن در دو عرصه فمنیستی و اومانیستی در حال فعالیت است و سعی دارد این دو فرهنگ را فراگیر کند.

وی همچنین با بیان اینکه نتیجه زندگی اومانیستی در غرب بشر را خسته و فرسوده کرده است، افزود: ظلمی که امروز بر فلسطین شاهد هستیم؛ معلول تفکر اومانیستی است؛ زیرا تفکر اومانیستی به معنی زندگی منهای خدا و توجه به خلق خدا است.

امام جمعه رشت در ادامه با تاکید بر رفع ناهنجاری‌های جامعه گفت: همه ما در برابر ناهنجاری‌های موجود در جامعه مسئول هستیم و باید با تدبیر و همدلی مشکلات اجتماعی را ریشه کن کنیم.

وی با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا جلوی ترویج تفکر اسلامی را بگیرد زیرا می‌داند اگر تفکر و اندیشه اسلامی در جهان فراگیر شود؛ چهارچوب زندگی حاکمانشان به هم خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام از راه فرهنگی قصد نفوذ به جامعه را دارند، تأکید کرد: دشمن اندیشه و تفکر نسل جوان و نوجوان جامعه ما را هدف قرار داده است. با این حال دشمن بداند هیچ گاه در این زمینه پیروز و موفق نخواهد شد و به مقصد نخواهد رسید، چرا که ایران کشوری مقتدر است و ایرانیان هزاران سال است که ریشه در جامعه دینی و معنوی دارند.

وی با اشاره به این که بسیاری از مشکلات فرهنگی را می‌توان با برنامه ریزی درست حل کرد، گفت: مردم بسیاری از دغدغه‌های اجتماعی را تحمل می‌کنند تا به فرهنگ درستی دست پیدا کنیم و فرهنگ اصلاح شود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با اشاره به لزوم توجه به رفع برخی پدیده‌های ناهنجار جامعه به خصوص معضل بدحجابی تصریح کرد: باید با روش‌های نوین و بهره گیری از نظرات کارشناسان و صاحبان فکر و اندیشه حرکت کرد تا نتیجه بهتر به دست آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha