دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
کد خبر: 1180290
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ آستان قدس رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر امکان استراحت و اسکان شبانه در برخی رواق‌های حرم ثامن الحجج (ع) را برای زائرین فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در ایام پیک حضور زائرین در مشهد مقدس و به ویژه در روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) امکان اقامت و اسکان شبانه و همچنین استراحت کوتاه مدت روزانه در رواق‌های حرم مطهر رضوی فراهم می‌شود.

براساس اعلام آستان قدس رضوی هر زائر غیرمشهدی با ارائه کارت شناسایی معتبر می‌تواند برای مدت ۵ شب در طول سال در محل‌های تعیین شده اقامت نماید، ضمنا پذیرش اتباع با گذرنامه یا کارت ویژه اتباع، نیز امکان پذیر است.

محل ثبت نام

برادران برای ثبت نام باید به بست پایین خیابان(شهید نواب صفوی)، ورودی حر یک(جنب مدرسه عباسقلی خان) مراجعه نمایند، سپس می‌توانند به رواق دارالمرحمه جهت خواب و استراحت رایگان مراجعه نمایند.

خواهران نیز جهت انجام مراحل پذیرش به اتاق ۱۰۵ روبروی باب السلام واقع در بست نواب صفوی مراجعه نمایند، سپس می‌توانند در رواق حضرت زهرا(س) جهت خواب و استراحت رایگان مراجعه نمایند.

ساعات پذیرش از ساعت ۲۱ انجام می‌شود اما سه شنبه شب‌ها و پنجشنبه شب‌ها بعد از برگزاری مراسم دعا انجام می شود.

استراحت روزانه در حرم

امکان استراحت روزانه برای زائران و مجاوران نیز در حرم مطهر رضوی امکان پذیر است و برادران برای استراحت می‌توانند به ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم(ص) (سمت قبله)، جنب ایوان ولی عصر، اتاق ۱۰۵ مراجعه نمایند.

بست نواب صفوی، رواق حضرت زهرا (س) نیز برای استراحت روزانه در اختیار خواهران قرار دارد.

ساعات مراجعه و استراحت روزانه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ اعلام شده است.

استحمام زائران در حرم

استحمام در حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روزی امکان پذیر بوده و کافی‌ست زائرین به سرویس‌های بهداشتی منتخب حرم مطهر مراجعه کنند، در هریک از این سرویس‌های بهداشتی، تعدادی دوش جهت استحمام زائران در نظر گرفته شده است.

این سرویس‌های مجهز به دوش عبارتند از سرویس بهداشتی شماره۱ واقع در خروجی صحن غدیر، سرویس بهداشتی شماره۴ واقع در خروجی صحن کوثر و سرویس بهداشتی شماره۵ واقع در صحن امام حسن مجتبی (ع) (ضلع شمالی بست نواب).

گفتنی است در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر زائرین می‌توانند از طریق شماره تلفن تماس ۱۳۸ مرکز پاسخگویی حرم مطهر رضوی، جزئیات بیشتر را جویا شده و سوالات خود را با پاسخگویان تلفنی آستان قدس رضوی مطرح و پاسخ و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha