دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
عبدالحمید بهبهانی نژاد

حوزه/ حجت‌الاسلام بهبهانی‌نژاد گفت: اگر بخواهیم قدردان زحمات و سختی‌های پیامبر اسلام باشیم باید عامل به دین اسلام و دستورات آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید بهبهانی‌نژاد استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم قرائت زیارت پیامبر اعظم(ص) در مسجد فاطمه الزهرا(س) شهر دیر با تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: پیامبر مانند دیگر انسان‌ها زندگی می‌کرد اما هنر ایشان عبد خدا بودن است.

وی افزود: تنها دین جهان شمول و فراگیر که همه مردم عالم باید به آن عمل کنند، دین اسلام است، چون کامل‌ترین دین است و همه ابعاد اخلاقی، اعتقادات، کلام و احکام در آن وجود دارد.

حجت‌الاسلام بهبهانی‌نژاد ادامه داد: نمی‌توان کسی را به‌خاطر مسلمان بودن یا شیعه بودن یا اینکه در بلاد اسلام متولد شده، بگوییم حقیقیت دین دست اوست یا عامل به دین است، بلکه ثروتمند واقعی در دینداری کسی است که تبعیت و اطاعت او از خداوند و پیامبر اسلام بیشتر است.

وی با بیان اینکه دین پیامبر اسلام، دین ایثار، گذشت، برادری و مساوات است، خاطرنشان کرد: رفتار پیامبر اسلام(ص) این گونه نبود که خودش بنشیند و دستور بدهد، بلکه ایشان پا به پای دیگران و حتی بیشتر از آنها تلاش می‌کرد و سختی به جان می‌خرید.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: در حقوق و قانون اسلام، مرز بین کشورها فقط یک جریان و مسئله برای مدیریت داخلی آن کشور است و از شرق تا غرب و جنوب تا شمال هرجا که مسلمانی وجود دارد، آنجا مرز اسلام است. هرجا که به انسانی ظلم شود، مرز اسلام آن جا است.

وی گفت: مسلمان واقعی باید امروز نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان دهد و بی‌تفاوت نباشد.

حجت‌الاسلام بهبهانی‌نژاد با انتقاد از کسانی که شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران سر می‌دهند، ابراز کرد: ما هم جانمان را فدای ایران می‌کنیم اما جان همه ما فدای قرآن، اسلام و دینی که پیامبر آورده است.

وی یادآور شد: اگر انسان از پیامبر و اسلام تبعیت نداشته باشد، بویی از محمد(ص) و آل محمد(ص) نبرده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر بخواهیم قدردان زحمات و سختی‌های پیامبر اسلام(ص) باشیم، باید عامل به دین اسلام و دستورات آن باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha