سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ با اجرای پویش نذر هشتم و به همت خیرین نیک اندیش نیشابوری، 16 زندانی جرائم غیرعمد این شهرستان به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، چهل وچهارمین مرحله طرح ملی نذر هشتم، با آزادی 16 زندانی در استان خراسان رضوی برگزار شد.

بر اساس این گزارش 16 زندانی جرائم غیر عمد و نیازمند شهرستان نیشابور، در نتیجه پیگیری واحد مددکاری زندان در اخذ رضایت از شکات و همینطور پرداخت بدهی توسط خیران و نمازگزاران مساجد به مبلغ سه میلیارد و دویست و چهل میلیون ریال از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

طی مراسمی 9 زندانی بدهکار مالی با کمک خیرین و 7 زندانی با بهره‌مندی از ارفاقات قضایی از زندان نیشابور آزاد شدند.

میزان کل بدهی 9 نفر زندانی بالغ بر 2 میلیارد و 424 میلیون ریال بوده که مبلغ 1 میلیارد و 457 میلیون ریال از این هزینه توسط خیرین تامین و مابقی از سوی مددکاری زندان از شاکیان پرونده تخفیف اخذ شده است.

همچنین تعداد هفت زندانی که واجد شرایط قانونی تشخیص داده شده و به درستی در چرخه اصلاح و تربیت قرار گرفته بودند با استفاده از ارفاقات و تاسیسات قضایی نظیر آزادی مشروط، تعلیق مجازات، مرخصی منجر به آزادی و… از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام جوادی، مدیر اجرایی شهرستان‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و رئیس دادگستری، دادستان و دیگر مسئولان شهرستان نیشابور، برگزار شد.

گفتنی است، پویش نذر هشتم، اقدامی خیرخواهانه و مردمی است که هشتم هرماه به نیت امام هشتم ثامن الحجج علیه السلام زندانیان نیازمند توسط خیران، نمازگزاران مساجد و ستاد دیه از مراکز تأمینی و تربیتی خراسان رضوی آزاد می‌شوند و از ابتدای اجرای طرح تا کنون بیش از 1300 نفر از زندانیان استان خراسان رضوی آزاد شده‌اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha