سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
خدمت رسانی به زائران پیاده

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی گفت: مراکزنیکوکاری استان با ایجاد موکب در جاده‌ها، مبادی ورودی مشهدو در سطح شهر مشهد آماده میزبانی از زائران برای اسکان موقت، پذیرایی و خدمات فرهنگی در روزهای پایانی صفر می باشند

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، رضا سلم آبادی در خصوص برنامه های دهه آخر صفر بیان کرد: ۶۷ مرکز نیکوکاری با راه اندازی موکب در مبادی ورودی مشهد، از جمله قوچان، نیشابور، و...در سطح شهر مشهد آماده میزبانی از زائران برای اسکان موقت و پذیرایی در سه وعده و شربت و چای در روزهای پایانی ماه صفر خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: در مراکز اقامتی تا کنون بر اساس برآورد انجام شده، حدود ۴۰ هزار نفر شب جهت اسکان موقت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این موکب ها در مساجد، حسینیه ها، تکایا و برخی مدارس و مبادی ورودی به مشهد در محورهای نیشابور، قوچان، تربت جام و کلات خدمت رسانی می کنند، گفت: تمامی این موکب ها با استفاده از ظرفیت خیرین و مراکز نیکوکاری ایجادشده و کمیته امداد نقش نظارتی دارد.

سلم آبادی با اشاره به اینکه در این موکب ها علاوه بر اسکان موقت، خدمات پذیرایی و فرهنگی به زائران ارائه می شود، افزود: همچنین با توجه به اینکه از مسیر گناباد، داورزن، سبزوار نیشابورو قوچان به مشهد زائران مشرف می شوند، علاوه بر موکب های ایجاد شده ۱۱۰ مرکز نیکوکاری این شهرستان ها خدمات اسکان به صورت استراحت موقت، پذیرائی و فرهنگی خدمت رسانی می کنند.

وی در خصوص دیگر برنامه های این دهه بیان کرد: همایش ملی طرح یاس با حضور۸۰۰ دختر تحت حمایت به مدت ۴ روز با هدف آموزش کمک‌های اولیه در بحران قبل با همکاری هلال احمر در حال برگزاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: در روزهای پایانی ماه صفر همایش۴ روزه با حضور ۸۰۰ دانش آموز سمپاد از سراسر کشور برگزار و آنها از برنامه های فرهنگی تربیتی و زیارتی بهره مند می شوند.

وی افزود: همچنین‌ مرحله پایانی جشنواره قرآنی باران وحی از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه با حضور قاریان حافظین و موذنین برگزیده سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: در قالب طرح شوق زیارت ۷۰۰۰ زائر به صورت کاروان پیاده و سواره به مشهد مقدس در روزهای پایانی ماه صفر به مشهد مقدس مشرف می شوند. کاروان های پیاده در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس مشرف می شوند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری در مسیر پیاده روی زائران با برپایی اسکان و غرفه های فرهنگی از جمله آداب زیارت و مشاوره خدمت رسانی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha