سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
کلاهدوزان

حوزه/ رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسابقات قرآنی به ما این یادآوری را دارد که با گنجینه بزرگ و بی‌پایان الهی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فرزانه کلاهدوزان صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد مسابقات قرآن و جایگاه قرآن در دنیای امروز اظهار کرد: قرآن دستورالعمل زندگی انسان‌ها در تمام زمان‌ها محسوب می‌شود و نقطه قوتی است که می‌توانیم از طریق انس با قران از آن بهره‌مند شویم.

وی عنوان کرد: مسابقات قرآنی به مباحث قرآنی می‌پردازد که از لحاظ زیباشناسی و اثری که در روح انسان دارد باعث تقویت معنویت می‌شود و از این طریق به مفاهیم عالی دست خواهیم یافت.

عضو کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: مسابقات قرآنی یادآور این مطلب هستند که ما با گنجینه بزرگی روبرو هستیم که باید از آن بهره‌مند شویم و غفلت نکنیم.

وی گفت: ضرورت دارد تفسیر قرآن را مطابق با نیاز انسان امروز از آن بهره برد این در حالی است که اندیشمندان و فرهیختگان باید با استفاده از ابزار اطلاعاتی موجود در معرفی این معجزه الهی بیشترین استفاده را ببرند.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: شاهد ورود استارت‌آپ‌ها و صنایع خلاق در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هستیم و نه‌تنها باید به این جنبه نیز توجه شود بلکه حرکت‌ها در این مسیر بیشتر شود.

وی تعامل بین دستگاهی را بسیار بااهمیت برشمرد و توضیح داد: حقیقتاً کارهای زیادی در حوزه فرهنگی شده و می‌شود و اما گاهی شاهد هستیم که اثربخشی کار فرهنگی آن‌قدر زیاد نیست ریشه این موضوع را می‌توان در همسو نبودن مسیر و نبود نقشه راه عنوان کرد.

پعضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه گاهی موازی‌کاری خنثی‌سازی فعالیت را به همراه دارد ادامه داد: ایجاد نقشه راه فرهنگی و تعیین نقش، خط‌مشی و مسیر حرکت برای هر سازمان و نهاد می‌تواند اثرگذاری مطلوب‌تری در پی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha