دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
کد خبر: 1180371
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
آستان قدس رضوی

حوزه/ استاد قرائتی گفت: آیه ۳۰ سوره نشان می‌دهد باید توجه بیشتری به قرآن داشته باشیم و به این کتاب به‌عنوان کتاب زندگی نگاه کنیم و تنها به خواندن آیات قرآن برای اجر و پاداش اکتفا نکنیم.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در شب رحلت نبی مکرم اسلام(ص) آئین اجتماع جامعه قاریان مشهد با عنوان اسوه حسنه با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمع کثیری از چهره‌های قرآنی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این اجتماع که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد، ابتدا حامد علیزاده از قاریان بین‌المللی و ممتاز آستان مقدس رضوی آیاتی از کلام وحی را با صوتی زیبا تلاوت کرد و سپس زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان ابتهال‌خوانی سید کریم موسوی از چهره‌های قرآنی استان خوزستان شدند، در ادامه این مراسم سوگوران نبوی و عزاداران شهادت امام حسن مجتبی(ع) پای منبر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی استاد و مفسر قرآنی نشستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در این مراسم با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فرقان، "وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا" اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) با وجود اینکه پیامبر مظهر مهربانی بودند، در این آیه از اینکه امت، قرآن کریم را مهجور گذاشته‌اند، شکایت می‌کند.

وی افزود: این آیه نشان می‌دهد باید توجه بیشتری به قرآن داشته باشیم و به این کتاب به‌عنوان کتاب زندگی نگاه کنیم و تنها به خواندن آیات قرآن برای اجر و پاداش اکتفا نکنیم.

وی خطاب به فعالان قرآنی حاضر در این اجتماع بزرگ، ابراز کرد: کسی که با قرآن مانوس است، باید برای دیگران الگو باشد به همین خاطر باید ظاهری آراسته و اخلاقی نیکو داشته باشد تا دیگران با دیدن او جذب قرآن و فعالیت‌های قرآنی شوند.

لازم به ذکر است، عزاداران نبوی با نصب پرچم فلسطین در این مراسم بر آرمان‌های مقدس مردم مظلوم فلسطین و تا رهایی قدس شریف از دست رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کردند.

گفتنی است قرائت زیارت حضرت رسول(ص) با نوای حزین و دلنشین حسین خیرالدین از کشور عراق، اجرای برنامه همخوانی با موضوع فلسطین توسط گروه عروه‌الوثقی و مرثیه‌سرایی حزن انگیز احمد واعظی از دیگر برنامه‌های این اجتماع قرآنی بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha