سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
عادل نیا

حوزه/ سرپرست تیم داوری مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان گفت: کیفیت برگزاری مسابقات در استان اصفهان در سطح کشوری است و عوامل برگزاری تلاش بسیاری در این راستا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم عادل‌نیا عصر امروز در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان در ارتباط با سطح برگزاری این دوره از رقابت‌ها اظهار کرد: در استان اصفهان همیشه شاهد حضور قاریان و حافظان توانمند در صحنه مسابقات هستیم و در دو سال گذشته با توجه به رشد امکانات و کیفیت برگزاری، حضور حداکثری آنها در مسابقات رخ داده است.

وی افزود: در این دوره برخی شهرستان‌ها که در دوره‌های پیشین حضور کمرنگ‌تری داشتند، به صورت فعالانه و مسلط شرکت کرده‌اند.

سرپرست تیم داوری مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان با اشاره به سطح برگزاری این دوره از رقابت‌ها بیان کرد: کیفیت برگزاری مسابقات در استان اصفهان در سطح کشوری است و عوامل برگزاری تلاش بسیاری در این راستا کرده‌اند؛ نظم و هماهنگی که در مسابقات دیده می‌شود نتیجه زحمات چند روز گذشته عوامل اجرایی است.

وی در ارتباط با ضرورت افزایش استقبال از مسابقات تصریح کرد: حضور عموم در فضای مسابقات قرآن نیازمند اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برگزاری برنامه‌های جنبی در حاشیه این رویداد است؛ برگزاری سخنرانی‌ها و کلاس‌های تفسیر قرآن برای عموم و خانواده‌های قرآنی می‌تواند در این راستا موثر باشد.

عادل‌نیا با اشاره به ارتقا سطح کیفی متسابقین عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و رفع اشکالات شرکت‌کنندگان توسط اساتید به ارتقا سطح آنها کمک می‌کند؛ حضور استاد راهنما پس از مسابقات برای بیان ایرادات و تذکرات هر شرکت‌کننده بسیار موثر است.

وی با تاکید بر نقش تعامل بین‌دستگاهی در رویدادهای قرآنی بیان کرد: اگر همه دستگاه‌ها به برگزاری مسابقات، افزایش کیفیت آن، مشارکت در اهدای جوایز به همه شرکت‌کنندگان و همچنین تبلیغات اهتمام داشته باشند، چنین رویدادی با شور و جذابیت بیشتری در سطح استان دنبال می‌شود.

سرپرست تیم داوری مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان با اشاره به حضور نوجوانان در این دوره از رقابت‌ها تصریح کرد: حضور رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در این دوره از مسابقات اتفاق خوبی است و این فرصت را به آنها می‌دهد که در صحنه رقابت‌ها خود را بسنجند.

وی افزود: این اتفاق تاثیر بسیاری در رونق جامعه قرآنی داشته و افراد را به تلاش در حفظ و تلاوت قرآن برای رسیدن به مسابقات تشویق می‌کند؛ در این مرحله مثل شهرستان شاهد حضور نوجوانان توانمندی در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha